runb 1 Postad 24 Mars , 2019 Hej! Jag köpte nyligen en Ryds 478 GTI och upptäckte nu att styrningen är väldigt glapp. Man får vrida mycket på ratten (ca. 7-10 cm / 30-40 grader) innan motorn börjar att vrida på sig vilket inte känns normalt. Styrningen är en vanlig vajer. Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Kan det vara så enkelt som att vajern behövs spännas i så fall hur går man tillväga? Tack på förhand, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 25 Mars , 2019 Ja den kan du spänna. Kåpan bakom ratten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 25 Mars , 2019 (redigerade) Kolla först att glappet sker vid ratten och inte någonstans i infästningen av vajerhöljet eller själva vajern bak vid motorn. Redigerad 25 Mars , 2019 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 25 Mars , 2019 Är det en vajer utav märket Ultraflex? Då kanske det skall vara LITE glapp, 10 cm låter dock helt galet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
runb 1 Postad 25 Mars , 2019 13 timmar sedan skrev 535GT: Ja den kan du spänna. Kåpan bakom ratten. Topp. Jag är dock inte helt med på hur jag ska göra. Ska jag lossa likt de gör på denna videon och helt enkelt spänna med hjälp av ratten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser