Gå till innehåll
onsdag 29 januari 2025
Kvinnornasman

tilt johnson 130 v4

Rekommendera Poster

Hej igen. 

Nu har jag läst verkstadshandboken och kollat på sprängskiss men förstår ändå inte.. jag försöker få ut den översta kolven som håller den över cylindern tilten. Enligt sprängskissen skall det vara en ända som man ska slå på för på den andra så sitter det som ett huvud så den går inte igenom. Men det verkar som jag tar två sådana.. går nämligen hyfsat enkelt att slå en bit men sen tar det emot. Någon som har erfarenhet? blir galen... haha 

53556228_467510297120174_2207030706679316480_n.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Det anges vara 4 låsringar, så det sitter antagligen två på insidan vid kolvänden.

image.png.d4f35d56a3647697563a9e47eee0c42a.png

Redigerad av guestsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett gott råd är att INTE slå på tappen med hammaren eller med något hårt don. Det som händer är att man sväller tappen i änden där man slår och det blir nästan omöjligt att få bort den. Ett mässingdon är att rekommendera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan skrev Gelis:

Ett gott råd är att INTE slå på tappen med hammaren eller med något hårt don. Det som händer är att man sväller tappen i änden där man slår och det blir nästan omöjligt att få bort den. Ett mässingdon är att rekommendera.

Är värme en bra idé? 

Jag har nämligen redan slått med hammare och hårt don. Så kan ju vara som du säger, att ändarna är svällt. Dock såg det ut som att det var tjockare i ändarna redan innan jag började. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...