Kvinnornasman 7 Postad 11 Mars , 2019 Hej igen. Nu har jag läst verkstadshandboken och kollat på sprängskiss men förstår ändå inte.. jag försöker få ut den översta kolven som håller den över cylindern tilten. Enligt sprängskissen skall det vara en ända som man ska slå på för på den andra så sitter det som ett huvud så den går inte igenom. Men det verkar som jag tar två sådana.. går nämligen hyfsat enkelt att slå en bit men sen tar det emot. Någon som har erfarenhet? blir galen... haha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 11 Mars , 2019 (redigerade) Det anges vara 4 låsringar, så det sitter antagligen två på insidan vid kolvänden. Redigerad 11 Mars , 2019 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 11 Mars , 2019 Men kollar man här så verkar det inte så. https://www.ebay.com/itm/0335480-Tilt-Cylinder-Pin-for-Evinrude-Johnson-10-300-Hp-Outboard-/131736159831 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 11 Mars , 2019 http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=0424dec5-00b5-4e1a-992f-b4de1c2467c1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 11 Mars , 2019 Ett gott råd är att INTE slå på tappen med hammaren eller med något hårt don. Det som händer är att man sväller tappen i änden där man slår och det blir nästan omöjligt att få bort den. Ett mässingdon är att rekommendera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 11 Mars , 2019 1 minut sedan skrev Gelis: Ett gott råd är att INTE slå på tappen med hammaren eller med något hårt don. Det som händer är att man sväller tappen i änden där man slår och det blir nästan omöjligt att få bort den. Ett mässingdon är att rekommendera. Är värme en bra idé? Jag har nämligen redan slått med hammare och hårt don. Så kan ju vara som du säger, att ändarna är svällt. Dock såg det ut som att det var tjockare i ändarna redan innan jag började. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser