Fridaterhi 0 Postad 5 Mars , 2019 Hej! Någon som är kunnig på att värdera båt? Jag är helt nollad och har nyss ärvt en båt.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 5 Mars , 2019 lättaste sättet är att börja söka på båten på nätet, där har du en början iaf, sedan så får man ju tänka lite om motorn är ny osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fridaterhi 0 Postad 5 Mars , 2019 Ok. Tack! Får de är jag kan få fram.. du vet ingen bra hemsida som man kan kolla på? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 5 Mars , 2019 (redigerade) För att vi här inne ska kunna hjälpa dig på bästa sätt så vore jag ju tacksam om du ville förklara vilken båt du har ärvt till att börja med om du kan? Märke? eller kanske Typ av båt Storlek En bild eller två är nog det bästa 👍 Så kan vi nog komma fram till något tror jag😊 dock inte båttrailer för det är jag helt rudis på vilket jag har fått en jordbävning på 9,5 enligt richterskalan av kommentarer för😇 Redigerad 5 Mars , 2019 av Pilletant447 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 5 Mars , 2019 6 minuter sedan skrev Fridaterhi: Ok. Tack! Får de är jag kan få fram.. du vet ingen bra hemsida som man kan kolla på? Tack på förhand Kolla på blocket på liknande objekt. Dom som legat länge, veckor, månader, är för högt värderade. Dom som säljs omg kanske för lågt... sen vet du ju inte vad dom säljs för ifs. Är det värdet du ska kunna sälja den för eller något annat värde du är ute efter.? Är ni några som vill sälja och några som vill behålla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 5 Mars , 2019 Kolla Blocket (kan vara missvisande om det är privatpersoner som säljer och övervärderar), om det finns likadana båtar till salu, prata med en båtmäklare, dom har hyfsad koll på marknaden och vad som folk vill köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fridaterhi 0 Postad 5 Mars , 2019 Tack för alla svar, Terhi 520 L Yamaha 50 ålder.. inte en aning och bild har jag tyvärr inte än.. Så inte så mycket att gå på direkt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 5 Mars , 2019 1 minut sedan skrev Fridaterhi: Tack för alla svar, Terhi 520 L Yamaha 50 ålder.. inte en aning och bild har jag tyvärr inte än.. Så inte så mycket att gå på direkt Hmmm 25-50kkr ungefär tippar jag på med den informationen. Om L Om motor e relativt nytt kapell å båt i övrigt e mint... kanske uppåt 60 eller mer. Sen beror det ju mkt på hur många som råkar vilja ha just en sån. Är det tex med eller utan trailer osv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pilletant447 71 Postad 5 Mars , 2019 (redigerade) Theri 520 L HT tack nu har jag lite att gå på iallafall. Jag säger hmmm Den bör ligga på om den är i mycket fint skick och är välvårdad på ca 45- 60´000:- inkl motor och trailer priset beror på om trailern eller motorn är ny då är det de som höjer värdet rejält över 60 (vilket är ju en självklarhet varför säger jag det?). Men som sagt detta är bara ett riktpris du kan få mer hos en samlare eller mindre på en marina så jag vill inte säga att detta är det exakta priset du kan få. Redigerad 5 Mars , 2019 av Pilletant447 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fridaterhi 0 Postad 5 Mars , 2019 Tack för alla svar !!! Ha en bra dag alla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Squidward 17 Postad 8 Mars , 2019 Enligt sokbat.se så såldes en sådan 2017 av en båthandlare för 60000:-. Det står att det var med en honda BF, så jag antar att det var med en inte helt lastgammal tvåtaktare utan men en fyrtaktmotor. Så, om motorn är en fyrtaktare från tvåtusentalet, kanske 50-60 tusen. Med en tvåtaktare från 80-90 talet, kanske 20-40". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser