Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Kvinnornasman

Tilta ner manuellt

Rekommendera Poster

Hej. Skall felsöka tilten och försöker få loss skruven för att lyfta motorn manuellt. Men skruven är kass. Behöver tips på hur jag ska lösa detta. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Crescents trehästare kan vara lite lurig: 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan skrev guestsson:

Crescents trehästare kan vara lite lurig: 

Problemet är dock att den skruven på min motor är kass. Den här blivit förstörd pga av för liten mejsel. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Crescents trehästare? Jag trodde det gällde en femhästars Johnson Fisherman (även kallad Fis-Herman) från 1971. Jag kan ha fel, det har hänt förr. En gång på åttiotalet var det visst.

Ärade Kvinnornasman, ens en liten vink om vilken motor det gäller skulle hjälpa. Då kanske någon som vet något svarar i stället :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu skrev Faderullan:

Crescents trehästare? Jag trodde det gällde en femhästars Johnson Fisherman (även kallad Fis-Herman) från 1971. Jag kan ha fel, det har hänt förr. En gång på åttiotalet var det visst.

Ärade Kvinnornasman, ens en liten vink om vilken motor det gäller skulle hjälpa. Då kanske någon som vet något svarar i stället 🙂

Ja ursäkta,  skrev i all stress. 

Gäller en Johnson 130 hk,v4 ifrån 00. 

Jag hade helt enkelt en för liten skruvmejsel insåg jag nu efteråt(man lär sig av sina misstag). 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En ganska stor klump https://www.crowleymarine.com/parts/11965.cfm, så det framstår lite konstigt att du lyckats förstöra spåret. Kanske är det bäst att vända sig till en verkstad som har erfarenhet och kanske specialverktyg för att lösa problem liknade detta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu skrev guestsson:

En ganska stor klump https://www.crowleymarine.com/parts/11965.cfm, så det framstår lite konstigt att du lyckats förstöra spåret. Kanske är det bäst att vända sig till en verkstad som har erfarenhet och kanske specialverktyg för att lösa problem liknade detta.

Ja det var klantigt,  den satt som f*n och jag hade för liten mejsel, hade nog gått om jag hade haft en större. Men var ju skönt att det fanns som reservdel. Då får man borra upp den i värsta fall. 

Tack för länken:) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...