Liber 1 Postad 5 Mars , 2019 Den vattensmorda lagret i stödbocken är inte slitet, inget glapp där. Men att summera alla dessa tankar så kontentan blir att sätta ditt en flexkoppling är ingen lösning eller, har jag förstod det rätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 139 Postad 5 Mars , 2019 Onödigt dyrt, kan tyckas... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 714 Postad 5 Mars , 2019 10 timmar sedan skrev Hybro: " Ja men enmillimetersmåttet måste fixeras på en punkt, för att man ska kunna mäta på övriga ställen. Och det är lite vanskligt att avgöra om måttet är 0,9 millimeter eller 1,1mm." - Inte så lätt för de som ej har erfarenhet att justera vetilspelet på äldre motorer, utan hydrauliska lyftare. Med hjälp av bladmått. Eller tändstifts elektrodgap, brytarspetsarna avstånd o s v. Första svårigheten för den oinvigde ligger i vilken av bladets ändar som ska användas😋 Det handlar om erfarenhet käre Brutus! Aldrig det hände att ventilspelen diffade på 0.2 mm! Går med lite övning att få riktigt bra. Samma med injustering av drivpaketet i förhållande till axeln. . Möjligen citerade Du liiite galet... 😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 5 Mars , 2019 Varför göra någonting enkelt, när man kan krångla till det? Skjut ihop flänsarna helt. Om man lyser med en lampa så ser man om det glipar någonstans. När det ser bra ut kollar man med ett 0,10 mm bladmått, och justerar tills det inte går in någonstans mellan flänsarna. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 139 Postad 5 Mars , 2019 Ett bra alternativ, om det ginge att få in huve... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser