Gå till innehåll
lördag 11 januari 2025
Pilletant447

Varning för vissa båthandlare.

Rekommendera Poster

6 minuter sedan skrev M__G:

Jag kollar på bilden i början av tråden där bakre vaggan syns liksom den plattade delen av aktern. Ur lastsäkringshänseende har det ingen betydelse om man lastsäkrar rätt. Man kan lastsäkra båten på vagnen exakt likadan som om den vore v-formad hela vägen. Rör sig båten har man lastsäkrat fel. vare sig det handlar om längdled eller tvärled.

 

Därmed inte sagt att det vållar något problem vid sjösättning eller upptagning även om jag inte kan se det problemet. Inte så att skrovet har steg? Något sådant som gör båt och vagn okompatibla? 

När jag lastsäkrade var den delen där V botten är på det allra sista hjulet av rullen alltså en bra bit av V botten men iom att det undre hjulet precis framför den bakre vaggan (och den går inte att höja så att den blir längst med den bakre vaggan) och iom att min båt som du så riktigt beskriver är platt allra längts bak, vad tror du händer om båten rullar framåt jo den sätter sig med den platta delen på den bakre vaggan och V botten hamnar på den undre rullen som inte går att höja längst med som är precis framför den bakre vaggan och fastnar trots rejält och korrekt placerade spännband det kan hända ändå att båten far fram vid panikbromsning. Trots att man har lastsäkrat det hela med 2 spändband ett i aktern och ett i mitten rakt över skrovet samt och det glömde jag den var också säkrad med ett mindre band från båtkroken fram och trailern så att den lutade nedåt + kedja och säkerhetsbältet det mindre bandet gick av men det var använt men i fint skick inga slitage (vilket jag noggrant kollade innan jag satte på det), gjorde att båten for rätt över vevhuset och krossade plasten. Nu är det ju så här också att jag kunde inte ha båten hur långt bak som helst ( för att V botten ska vara utanför den bakre vaggan) det finns regler för sådant samt att den tippade då och väger 2100 kg vad ni än säger (står i kontraktet) så den är riktigt otymlig att flytta när man ska häkta av bilen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

HEJ ALLA NI SOM TVIVLAR PÅ MINA UPPLEVELSER OCH ATT JAG INTE HADE SÄKRAT ORDENTLIGT ÄR VÄLKOMNA OCH TITTA PÅ EKIPAGET INNAN NI UTTALAR ER

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
56 minuter sedan skrev Faderullan:

De bästa tipsen för vad som kan göras har TS redan fått. Det finns två alternativ.

 

1. Lev med den trailer du har. Efter fyra år finns inte mycket att göra åt en gjord affär.

 

2. Sälj trailern du har och köp en ny. Sjösätt båten och lägg trailern på blocket eller försök göra en bytesaffär med någon som säljer trailers. Kostar naturligtvis en del att byta, men det är en god marknad för båttrailers på tex Blocket när det våras.

 

Om du går på alternativ 1 så är mitt råd att kontakta tillverkaren och fråga om råd. Finns det kanske delar som kan bytas så att trailern passar din båt bättre? Skicka ett mail med bilder på trailern och båten så man kan se vad problemet är. Kör inte hela din rättshaveristhistoria i mailet utan håll det vänligt och kort och förklara ditt problem.

Att skicka ett mail med en vänlig fråga kostar inget annat än ett par minuter av din tid. Låter det för jobbigt? Då är det läge för alternativ 2.

 

Om båten kan röra sig på trailern är den fel surrad. Det vettiga sättet är att spänna främre spännbandet i vinkel bakåt och de(t) aktre i vinkel framåt. Då hindras båten från att röra sig framåt eller bakåt. Därutöver är det inte fel med ett eller flera band som är spända lodrätt så inte båten kan lyfta ur sin position. Bilden nedan är från finska polisens hemsidor där man visar hur det skall se ut. MAn ansvarar ju själv för vad man kör omkring med i trafiken, det går inte att skylla på en marina...

 

sidonnasta.jpg.f4ea24331c5f5bdc1579d8dcd2825ec2.jpg

precis så som på din bild hade jag det från början men de lossnade ideligen = blev lösa under färd så jag bytte plats/ konstruktion och storlek till lastbils version med rejäla krokar (onödigt de föregående tålde 3,5 ton och var betydligt mindre = ej för lastbil) fram rakt över mellan för och mitt och något rakare bak för att på så sätt  få båten tryckt nedåt samt ett mindre spändband från krok till öglan nedanför vevhuset på trailern. 

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
22 minuter sedan skrev Caribic410:

OK, så du konstaterade felet och lät det bero i flera år, efter att du upplever att du egentligen visat felet men bara fått "hjälp" loss från trailern?

DU har inte reklamerat, "på riktigt"?

DU har inte gått vidare till ex ARN?

Du har inte skickat några mejl till säljaren så du har något "svart på vitt"?

 

Då har du ju, som många tycker, väldigt svårt att visa/bevisa vad som hänt i sak.

Däremot funkar din tråd såklart som påminnelse om att "gardera sig"

 

Jag lät det inte bero i flera år men eftersom det inte gick att häva köpet det var ju inget fel på trailern den passade bara inte min båt trots justeringar. Visst man skulle ju ha vänt sig till arn men det var ju inget fel på trailern och säljaren tyckte att jag får justera vilket jag ju gjorde. Tycker inte du att han kunde ha varit mer behjälplig från början med justering samt  från början när Thule tillverkade trailern att han kunde ha beställt den med rätt vaggor rullar etc (eftersom han fick se båten och kunde syna den noga vilket han tydligen inte gjorde trots 3 gånger försäkran om att han gjorde det hur många gånger ska man behöva säga det till en försäljare) så att trailern kunde passa båten så hade det ju inte blivit så krångligt??? Men han ville väl bara sälja utan att få någon fin kundrelation. eller står man bara och säljer utan att veta vad man säljer???

 

Men det är ju lätt för dig att säga gör allt själv kolla noga, jag gjorde ju det. Jag fick justera själv och kollade noga innan jag körde iväg första gången samt innan beställning att................orka. Hur som helst det tog tid för att se att det absolut inte går och man har väl ett liv också eller hur??

 

jag skulle ha tagit bilder på när jag spände innan olyckan och filmat säljaren så ni hade fått se själva det är svårt att återge i text jag är inte så bra på att beskriva,  bättre på att berätta i tal.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Men firman är banne mig inte oskyldig. Som ni beskriver det så kanske det var fel spänt med en bak och en mellan mitten och fören då eller?? Men jag stannade varje halvtimme för att kontrollera att det var spänt och inte löst, så det var spänt ordentligt, trots det så lossnade båten.

 

Ni kan inte tänka er att det var så att båten inte kunde vara hur långt bak som helst för att V botten skulle vara på den bakre vaggan utan var tvungen att vara på kanten för att ekipaget inte skulle bli olagligt långt pga att det sitter en brakket + pl + motor som förlänger det hela och ja så var det när säljaren fick se båten från början dock utan pl men det sa jag till honom att det kommer att installeras så han måste ta med detta i beräkningarna, för att trailern skulle vara tillräcklig,  tydligt.

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
33 minuter sedan skrev Pilletant447:

Jag lät det inte bero i flera år men eftersom det inte gick att häva köpet det var ju inget fel på trailern den passade bara inte min båt trots justeringar. Visst man skulle ju ha vänt sig till arn men det var ju inget fel på trailern och säljaren tyckte att jag får justera vilket jag ju gjorde. Tycker inte du att han kunde ha varit mer behjälplig från början med justering samt  från början när Thule tillverkade trailern att han kunde ha beställt den med rätt vaggor rullar etc (eftersom han fick se båten och kunde syna den noga vilket han tydligen inte gjorde trots 3 gånger försäkran om att han gjorde det hur många gånger ska man behöva säga det till en försäljare) så att trailern kunde passa båten så hade det ju inte blivit så krångligt??? Men han ville väl bara sälja utan att få någon fin kundrelation. eller står man bara och säljer utan att veta vad man säljer???

 

Men det är ju lätt för dig att säga gör allt själv kolla noga, jag gjorde ju det. Jag fick justera själv och kollade noga innan jag körde iväg första gången samt innan beställning att................orka. Hur som helst det tog tid för att se att det absolut inte går och man har väl ett liv också eller hur??

 

jag skulle ha tagit bilder på när jag spände innan olyckan och filmat säljaren så ni hade fått se själva det är svårt att återge i text jag är inte så bra på att beskriva,  bättre på att berätta i tal.

Så Tule fick veta tidigt och tyckte du skulle fått ett annat upplägg?

Det var info som jag inte sett förut.

Aa. Jag tycker man ska, när det är möjligt:

1. Göra själv

2.Om man måste köpa/anlita någon. Betala först när man fått det man själv kollat, testat, att det är rätt.

3. "Chansa" endast när man måste/ det lönar sig tillräckligt mycket tids, pengar, resurs-mässigt.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
29 minuter sedan skrev Caribic410:

Så Tule fick veta tidigt och tyckte du skulle fått ett annat upplägg?

Det var info som jag inte sett förut.

Aa. Jag tycker man ska, när det är möjligt:

1. Göra själv

2.Om man måste köpa/anlita någon. Betala först när man fått det man själv kollat, testat, att det är rätt.

3. "Chansa" endast när man måste/ det lönar sig tillräckligt mycket tids, pengar, resurs-mässigt.

 

Vad pratar du om?????? Thule fick veta tidigt?????? Det var verkligen nyheter för mig har inte ens nämnt det. Kan du utveckla lite så jag förstår vad du menar??????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det var länge sedan jag skrev något inlägg, men kan nu inte låta bli.

Efter att bara läst första inlägget så fattar man inte mycket.

Men efter läst allas inlägg så har jag bilden klar.

Pellefjanten är nog var han heter.

Varför byttes inte vagnen mot en passande dag ett när felet uppdagades?

Eller varför gjordes inte de justeringar som behöves dag ett?

Långt ekipage, vad jag vet så får man ha ett 25 meter långt ekipage i Sverige.

Använd detta forum till något vettigare än sådana här tramsinlägg.

Vad gjorde förresten navigatorn i sjön?

Trådskaparen verka driva med Maringuidens läsare.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
29 minuter sedan skrev Pilletant447:

Vad pratar du om?????? Thule fick veta tidigt?????? Det var verkligen nyheter för mig har inte ens nämnt det. Kan du utveckla lite så jag förstår vad du menar??????

Läste nog fel/för fort här, citat. "Thule tillverkade trailern att han kunde ha beställt den med rätt vaggor rullar etc"

Tolkade av nån anledning att Tule tyckt att du skulle fått nåt annat än det du fått.

Om det är precis som du sagt då tycker man väl att man bör fövänta sig mer.

Dessvärre har du nog, även om det är precis som du säger, fått det man normalt kan förvänta sig.

Just därför bör man kolla, testa, veta allt innan man betalar.

Sen kan jag väl tycka att dom såklart borde tagit din "reklamataion"på allvar och jag tycker, om det skulle funka som det borde göra, så skulle en leverantör engagera sig i och verkligen dubbelkolla att hen levererat enl ök/önskemål.

Nu har ju du "råkat ut för" ett, som det verkar, normalfall. I "normalfallet" om du betalat innan du vet vad du får, ska du orka kämpa med reklamationer osv. Precis som i vården. Du måste vara frisk för att orka skaffa den vård du självklart borde få.

 

 

En nära släkting till mej har en bilmekaniker. 

1. Han hämtar bilen

2. Kollar fel

3. Tar fram pris på reservdelar plus reparation. ("man" kan även lämna egna delar)

4. Gör reparationen/servisen efter ok. (på riktigt, tappar ur all olja t.ex.)

5. Levererar bilen. Tar betalt först när kunden kollat att allt funkar/att bilen t.ex. klarar besiktning om det är en sån reparation mm. mm.

 

Sånt man normalt skulle betala extra för... Han är dessutom bra mkt billigare än "riktig" verkstad.

Och ja... det är med registrerat företag, skatter, moms, kvitto, stämplar.. hela kitet.

En ung kille som gått fordonsprogramet för några år sedan, som har eget gediget motorintresse-nedärvt från föräldrar... en riktig klippa.

 

Själv kör jag tjänsteleasing och får lånebil när jag lämnar in.. tidbokning sköter jag via telefon när jag åker och ändå är upptagen.

Övriga fordon i familjen fixar jag alltid själv, dels pga förekomna kvalitetsskäl, dels pga tidsbrist.

Fast från å med nu blir det "Killen" som får ta över. 100% förtroende.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mmm mycket intressant att få veta.

Det senaste inlägget låter som gylfens kompis som skall ha båtmotorn reparerad.

Han i macken.

Vad har tjänstebilen med denna tråd att göra?

Och gör meken så här mot alla kunder eller bara mot känningar?

Han lär sluta upp med detta när han åker på en blåsning.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

.

 

Är väl snart dags för sjösättning, kan jag tro?

 

Föreslår att du tar och lägger upp bilder av ekipaget.

Båten på trailern. Med din lastsäkring.

 

Och givetvis närbilder som visar hur båten ligger på trailern, visande vad som är problem/problemen.

 

Lägg även upp bilder, som visar vad som kärvar vid sjösättning.

Detta med skakande av trailer och båt, verkar lite udda.

 

- Då blir det med ens lättare för panelen att förstå allt som skrivs och du kan få riktiga råd.

 

 

För du har väl inte sålt, utan har både båt och trailer kvar?

 

(Reducera bildfilerna, med någon lämplig app, då det inte går att läggs upp stora bildfiler.)

 

 

Duger gott med bilder, som akternativ... alla kan ju inte åka land o rike runt.

"Det blir inte så märkligt om du får se ekipaget i verkligheten tro mig!!! Då lär du nog tyck annorlunda garanterar jag."

 

Redigerad av Hybro
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 minuter sedan skrev Jorgen01:

Mmm mycket intressant att få veta.

Det senaste inlägget låter som gylfens kompis som skall ha båtmotorn reparerad.

Han i macken.

Vad har tjänstebilen med denna tråd att göra?

Och gör meken så här mot alla kunder eller bara mot känningar?

Han lär sluta upp med detta när han åker på en blåsning.

"Tråden" handlar, om jag förstått det rätt, om att man inte ska lita blint leverantörers ord både generellt och som varning för en specifik leverantör.

Jag håller med generellt.

 

Du har rätt tjänstebilen har ingen koppling till tråden, om man inte har fantasi nog att se kopplingen. Ursäkta urspårningen.

 

Bilmeken, som jag "hittat"  verkar vara ett undantag i "branchen."

Tror säkert han skulle kunna leverera rätt saker även om det gällde båtprylar.

Med  det sagt. Jag har "hittat" minst en... som funkar som det borde göra, så dom finns.

Vad jag vet så levererar "killen" så till alla, kan ta reda på det eftersom jag behöver få ett par saker fixade... men det måste ju i så fall bli i en annan tråd eftersom jag redan "spårat ur" denna.

🍺🖒🐜

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan skrev Jorgen01:

Det var länge sedan jag skrev något inlägg, men kan nu inte låta bli.

Efter att bara läst första inlägget så fattar man inte mycket.

Men efter läst allas inlägg så har jag bilden klar.

Pellefjanten är nog var han heter.

Varför byttes inte vagnen mot en passande dag ett när felet uppdagades?

Eller varför gjordes inte de justeringar som behöves dag ett?

Långt ekipage, vad jag vet så får man ha ett 25 meter långt ekipage i Sverige.

Använd detta forum till något vettigare än sådana här tramsinlägg.

Vad gjorde förresten navigatorn i sjön?

Trådskaparen verka driva med Maringuidens läsare.

 

Bra känslobaserat argument Jugge. Om du använde hjärnan till något vettigare men det blir nog svårt i ditt fall så kanske du kunde skriva något smartare. Den enda som driver med nån här inne är du själv. Varför är himlen blå du får väl fråga Huges varför inte vagnen byttes dag ett eftersom jag var där och försökte. Långt ekipage säger du hur långt utanför trailern får du ha din båt 100 meter eller ditt rikspucko. Jag kan nu inte längre låta bli att kommentera såna idioter som du..............gå lek med tåg eller nåt annat. Ha det. pS: Jag svarade på patrik flinks kommentar där det stod att han hade en explorer och jag hade en navigator alltså en Lincoln Navigator

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 minuter sedan skrev Pilletant447:

Bra känslobaserat argument Jugge. Om du använde hjärnan till något vettigare men det blir nog svårt i ditt fall så kanske du kunde skriva något smartare. Den enda som driver med nån här inne är du själv. Varför är himlen blå du får väl fråga Huges varför inte vagnen byttes dag ett eftersom jag var där och försökte. Långt ekipage säger du hur långt utanför trailern får du ha din båt 100 meter eller ditt rikspucko. Jag kan nu inte längre låta bli att kommentera såna idioter som du..............gå lek med tåg eller nåt annat istället för att besvära forumet . Ha det.

Nu börjar det bli lite "klass"... 😆😆👏👏👏🖒🖒🖒 trevlig helg.

.....nästan i klass med 0.2 promille. 

Menar inte bara det sista utan alla våra gemensamma... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har bara en enkel fyrhjulstrailer till min 28-fotare. Med dragstång.

 

Men en sån trailer som nämns i tråden... hur justeras kultrycket?

Flyttar man båten i förhållande till trailern?

Det är ju inte bra om framhjulen eller bakhjulen på dragbilen lättar, vid felaktigt tryck på dragkroken.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Jorgen01:

Trådskaparen verka driva med Maringuidens läsare.

Jag är benägen att hålla med efter att ha läst allt, men jag är inte säker.

 

Några saker om båttrailers kommet upp då och då är:

  • Lastsäkring
  • Felleverans

Lastsäkring har redan varit uppe och det som är viktigt är att båten inte kan flytta sig framåt, bakåt eller uppåt när man gasar, kör och bromsar.

 

Felleverans av trailer är lite knepigt.

 

Det borde ju gå att reklamera köpet med hänvisning till att trailern har ett ursprungligt fel om den inte fungerar till båten man köpt den till. Någon som vet?

En reklamation bör göras snabbt och senast två månader efter man upptäckt felet.

Säljaren ska ges möjlighet att åtgärda felet.

 

Saker att tänka på om man inte vet exakt vad man behöver för trailer.

  • Låt säljaren bestämma vilken trailer du ska köpa. Om man själv vill vara med och bestämma så går det garanterat inte att reklamera köpet. Fråga och föreslå kan man göra, men var noga med att tala om att det bara är frågor/förslag och att man förlitar sig på att säljaren väljer den trailer som fungerar.
  • Se till att det står i beställningen vilken båt trailern ska användas till. Står det bara att man ska ha trailer Abc blir det svårt att reklamera den.
  • Se till att få med att säljaren ska justera trailern så att den fungerar till båt Xyz.

Sedan är det ju alltid bra att vänta med att betala till dess man själv prövat att säljaren justerat släpet så att det fungerar både att köra och sjösätta båten. Enklast är ju om detta görs tillsammans med säljaren.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
15 minuter sedan skrev Caribic410:

Nu börjar det bli lite "klass"... 😆😆👏👏👏🖒🖒🖒 trevlig helg.

.....nästan i klass med 0.2 promille. 

Menar inte bara det sista utan alla våra gemensamma... 

:lol:Isåfall innebär det ju att du också är i klass med 0.2 promille :rolleyes:???vad har bilmekaniker/fordonsprogrammet och din leasingbil med denna tråd att göra för nu fattar jag ingenting trevlig helg :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Måste nog stänga denna tråd innan den fullständigt spårar ur, hade ju inte väntat mig detta. Hur gör man när man stänger en tråd??

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svara inte. I "bästa" fall (beroende på tycke) så dör tråden ut eller tar en ny vändning. Prova!

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 timmar sedan skrev Jorgen01:

Långt ekipage, vad jag vet så får man ha ett 25 meter långt ekipage i Sverige.

Nja, 24 meter eller 25,25 meter under vissa förutsättningar.

Jag tror inte riktigt TS menar längd utan något annat, oklart vad...

 

I städer kan det finnas lokala regler om kortare längd än 24 meter.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev Baxlaget:

Svara inte. I "bästa" fall (beroende på tycke) så dör tråden ut eller tar en ny vändning. Prova!

 

Ok jag provar så att den tar en ny vändning

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

.

 

Kom igen nu.

Lägg upp bilder, så blir du hjälpt på bästa sätt!

 

F ö så väger min trailer betydligt mer än 2 ton, kanske 3.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Mackey:

Nja, 24 meter eller 25,25 meter under vissa förutsättningar.

Jag tror inte riktigt TS menar längd utan något annat, oklart vad...

 

I städer kan det finnas lokala regler om kortare längd än 24 meter.

 

Mackey

Jag menade hur långt ut båtens akter får vara från trailerns bakre kant utan att det blir olagligt. :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
18 minuter sedan skrev Pilletant447:

Måste nog stänga denna tråd innan den fullständigt spårar ur, hade ju inte väntat mig detta. Hur gör man när man stänger en tråd??

14 minuter sedan skrev Baxlaget:

Svara inte. I "bästa" fall (beroende på tycke) så dör tråden ut eller tar en ny vändning. Prova!

 

 

Ett annat alternativ kan ju vara att försöka vara saklig och inte hitta på ursäkter för varför allt blev (fel) som det blev och låta bli att kalla de som svarar för rikspucko och idiot även om det kan vara svårt...

 

Mackey

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Mackey:

kalla de som svarar för rikspucko

Har nog inte läst alla inlägg ... rikspucko blir ett nytt ord i min vokabulär. Visst finns de, även om de inte frekventerar detta forum.

 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
16 minuter sedan skrev Pilletant447:

Jag menade hur långt ut båtens akter får vara från trailerns bakre kant utan att det blir olagligt. :)

Totallängden från bilens front till båtens bakersta del måste vara mindre än 24 meter.

 

Tillägg: Blir lite osäker... får man tex. köra en flaggstång som sticker ut 10 m bakom ett släp? Någon som vet?

 

Mackey

 

PS

Sedan kan det säkert bli olagligt om kultrycket blir sådant att bakhjulen inte får vettigt grepp mot marken.

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev Mackey:

Sedan kan det säkert bli olagligt om kultrycket blir sådant att bakhjulen inte får vettigt grepp mot marken.

Du menar kullyftet? Baktungt släp, eller hur?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
21 minuter sedan skrev Hybro:

.

 

Kom igen nu.

Lägg upp bilder, så blir du hjälpt på bästa sätt!

 

F ö så väger min trailer betydligt mer än 2 ton, kanske 3.

 

Kan lägga upp lite gamla bilder så länge då tills jag kan ta nya i sommar (båten + trailer står trångt till tillsammans med andra båtar på vinterförvaring kunde ju inte ha den i vardagsrummet. Bilderna visar första säsongen med den gamla motorn utan pl samt det gamla sättet jag säkrade före incidenten hade jag bredare band + ett annat sätt att säkra nedåt. Jag har fler men dom är för stora. 

DSC_0941.JPG

Redigerad av Pilletant447

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 minuter sedan skrev Mackey:

 

Ett annat alternativ kan ju vara att försöka vara saklig och inte hitta på ursäkter för varför allt blev (fel) som det blev och låta bli att kalla de som svarar för rikspucko och idiot även om det kan vara svårt...

 

Mackey

 

Då kan du ju be de som skrev en massa trams och glopord till mig också detsamma . För du läste väl alla kommentarer eller??? Jag kallar inte andra för någonting förrens de förtjänar det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev Pilletant447:

Kan lägga upp lite gamla bilder

VÄLDIGT baktung ... 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...