Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Kvinnornasman

Vad är detta?

Rekommendera Poster

Vad är detta för något? 

Jag gissar på givare för logg. 

Tror ni att den går att använda? Att man kan köpa en ny display så funkar det? 

52854541_345996519336744_5598283505747361792_n.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Paddelhjulet på fotot torde innebära att det är en loggivare. Leta efter någon beteckning så kanske man kan hitta rätt display om den nu fungerar. Gamla prylar kanske inte fungerar så bra så det är nog bättre att skaffa en helt ny med givare och display om du har behov av logg. Eller ta bort givaren och plugga igen hålet så är du säker på att inte få in vatten i båten om givaren går sönder. 

Är det stål i skrovet och vad är det för båt?

Redigerad av per_62

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan skrev per_62:

Paddelhjulet på fotot torde innebära att det är en loggivare. Leta efter någon beteckning så kanske man kan hitta rätt display om den nu fungerar. Gamla prylar kanske inte fungerar så bra så det är nog bättre att skaffa en helt ny med givare och display om du har behov av logg. Eller ta bort givaren och plugga igen hålet så är du säker på att inte få in vatten i båten om givaren går sönder. 

Aaaaa såg inte paddelhjulet, trodde det var en bild, från lite avstånd, på den avbrutna kabeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan skrev per_62:

Är det stål i skrovet och vad är det för båt?

Ja det känns som det kanske är onödigt att behålla den. Stor risk för strul. Det är en aluminiumbåt, en alfa 24 som jag håller på att göra om till öppen båt. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 minuter sedan skrev Caribic410:

skulle tippa på ekolod.

Jag har tittat en till givare som är ekolod, en airmar om jag minns rätt. Tvek om den går att använda men får se. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nästan helt säker på att det är en givare till en Silva 2000 Logg. 

Troligen inget värde eftersom det var displayerna som gav upp först.

Kanske till något Arduino-projekt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...