Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
pebuskas

"spindelnät" i plasten

Rekommendera Poster

Tjenare, Vad kan man gör om det ser ut som en massa små sprickor i plasten på min båt? Sprickorna finns bara på utsidan och är inte genomgående. //Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Plasten har varit utsatt för stress (För hård belastning), eller en fysisk skada. Då blir det ofta fina sprickor i färgen. Vanligt runt infästningar, tex motorfästen, stolfästen ol. Svårt att bedömma vad du ska göra, kan va tillr. med slipa o ny lack/toppcoat, men oftast behövs en förstäkning av laminat för att få det 100%. Kan va värd att först prova med polering/vaxning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dom fina sprickorna finns lite överallt på båten, så jag tycker nog inte att det ser som om det vore belastningsskador. Måste jag lägga på ny topcoat eller vad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad e det för båt? Julle motorbåt??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet tyvärr inte vad det är för sorts båt men det är det är en öppen båt som skall bli en styrpulpetbåt. Jag har kollat i en del länkar som jag har hittat i det här forumet och upptäckt att det finns en del orsaker: utmattningskador, belastningsskador alternativt så kunnde det oxå bero på att topcoaten kan ha varit tunn och därför ha sprukit. //Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kanske du kan finna nåt som är intressant för dig och din båt vad det gäller gelcoaten [LINK]www.magnum28.se[/LINK] välj Tips & Trix sen Allmänt om gelcoat Håll tillgodo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tackar alla för hjälpen med mitt problem, med dom här svaren så ska jag nog kunna fixa till det. //Per ps. det är tur att det finns ett forum som det här för en nybörjare som mig. ds.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...