MickeWic 12 Postad 19 Februari , 2019 vad är den stora skillnaden på nimbus nova 300R eller 30nova? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 48 Postad 19 Februari , 2019 Nimbus 30s är lite av en lugnare familjär lillebror. Många 300r såldes med dubbla snurror & hade en sportigare look samt utformning genom hela båten. Lite som att jämföra en Audi A4 med en RS4:a. Sen personligen så gillar jag inte Nimbus grej på 30s med att ha större skarndeck/passage på styrbordssidan så att ”styrhytten” inte är centrerad. Säkert Praktiskt men stora minuspoäng för utseendet enligt min mening. . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickeWic 12 Postad 19 Februari , 2019 ser ut som pentryt är på däck också på 30S vad jag kan se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 21 Februari , 2019 Hej, Skulle vilja säga att 300r är ju mer egentligen en skärgårds racer som man kan sova i 30S:en är mer en "semester" båt, där den är mer anpassad att man skall kunna bo i den. Så beror ju lite vad man skall ha den till. Så skulle vilja säga att skall du ha den som semesterbåt så hade jag nog valt 30 s och skulle jag velat ha en båt som komplement till en sommarstuga och skall kunna sova över lite då och då, då hade jag tagit 300r. Dock hade jag varit två personer och inga fler, så hade jag tagit 300r alla dagar då den är mycket snyggare!=) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser