speljakt 138 Postad 27 April , 2019 Jag tror Læsø Østerby. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 28 April , 2019 Hej Speljakt Du har rätt svar. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 28 April , 2019 Någon som känner igen sig här? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 28 April , 2019 Ledtråd: Vilda kritter finns i närheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 29 April , 2019 Ny ledtrtåd: Fjäderfäs föda har en koppling till denna plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 29 April , 2019 36 minuter sedan skrev speljakt: Ny ledtrtåd: Fjäderfäs föda har en koppling till denna plats. Kornhamn. Utom tävlan lägger jag in en ny bildgåta (två bilder) utan marin anknytning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 29 April , 2019 4 timmar sedan skrev Georg_Ohm: Kornhamn. Utom tävlan lägger jag in en ny bildgåta (två bilder) utan marin anknytning. Kornhamn är dessvärre inte rätt, inte heller Kornö. Bilden är tagen i sydostlig riktning på en avsevärt större västkustsk ö. På denna återfanns ett för landskapet ovanligt fornminne. Utom tävlan: Himmelstrappa! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 29 April , 2019 1 timme sedan skrev speljakt: Kornhamn är dessvärre inte rätt, inte heller Kornö. Bilden är tagen i sydostlig riktning på en avsevärt större västkustsk ö. På denna återfanns ett för landskapet ovanligt fornminne. Utom tävlan: Himmelstrappa! Led Zeppelin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 29 April , 2019 (redigerade) 5 timmar sedan skrev speljakt: Utom tävlan: Himmelstrappa! 4 timmar sedan skrev pseudonym: Led Zeppelin. Det var väl ungefär så... Lysdioder och Hindenburg... Funderade på en bild av en signalpistol, Frank Zappa och Genevesjön också... Den riktiga bildgåtan... Skulle kunna tänka mig att gissa på Otterön, där jag en gång inte bara blev jagad av vild boskap, utan även av en störtbombande tärna. Men vad det har med fjäderfäs föda att göra, "örngott" kanske? Men jag vet ju inte om det finns någon för landskapet ovanligt fornminne där... Redigerad 29 April , 2019 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 29 April , 2019 Otterön är rätt! Närmare bestämt sjöbodarna och bryggorna söder om viken vid Katrineberg. Ledtrådarna: De vilda kreaturen syftar på de inplanterade mufflonfåren, fjäderfäfödan på att den stora skalbanken vid Katrineberg tidigare exploaterades för att användas till hönsfoder och fornminnet: Rö-stenen, en av Bohusläns få runstenar, som upptäcktes på Otterön 1919. Finns numera på Historiska museet i Sthlm, men en kopia står vid gården Röd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 29 April , 2019 (redigerade) 20 minuter sedan skrev speljakt: Otterön är rätt! Närmare bestämt sjöbodarna och bryggorna söder om viken vid Katrineberg. Ledtrådarna: De vilda kreaturen syftar på de inplanterade mufflonfåren, fjäderfäfödan på att den stora skalbanken vid Katrineberg tidigare exploaterades för att användas till hönsfoder och fornminnet: Rö-stenen, en av Bohusläns få runstenar, som upptäcktes på Otterön 1919. Finns numera på Historiska museet i Sthlm, men en kopia står vid gården Röd. Jag känner igen bryggan med sjöbodarna. Ok, min tur. Var någonstans var jag när denna bilden exponerades? Redigerad 29 April , 2019 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 29 April , 2019 1 minut sedan skrev Georg_Ohm: Jag känner igen bryggan med sjöbodarna. Ok, min tur. Var någonstans var jag när denna bilden exponerades? Bakom kameran? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 29 April , 2019 4 minuter sedan skrev pseudonym: Bakom kameran? Bra, intelligent svar. Omformulerar mig: I vilken stad ligger denna småbåtshamn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 29 April , 2019 15 minuter sedan skrev Georg_Ohm: Jag känner igen bryggan med sjöbodarna. Ok, min tur. Var någonstans var jag när denna bilden exponerades? Sopot, Polen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 2 Maj , 2019 2019-04-29 vid 22:56 skrev raol: Sopot, Polen. Ja det är riktigt! Ledtrådarna skulle varit "landets flickor sitter på batteriet" och "det syns på bilarnas ytbehandling" badort med trådbussförbindelse etc... Raols tur! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 4 Maj , 2019 Hej Raul är duktig på att svara rätt men vill inte lägga ut nya bilder enligt uttalande tidigare, enligt ett förslag från mig tidigare, har inte svararen lagt ut en ny bild inom 24 timmar är det upp till vem som helst att lägga upp ny bild, Jag kör på mitt egna förslag vilken hamn? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 5 Maj , 2019 Väderöarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 5 Maj , 2019 Hej Väderöarna är fel, vi är längre söderut och bryggan är alldeles ny, bild från motsatt håll. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 Maj , 2019 Tistlarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 5 Maj , 2019 Hej Tistlarna är rätt, enligt en boende på ön är det Västkuststiftelsen som bekostat den ca 50 m långa bryggan och det skall bli ankringsförbud i hamnen, en riktigt fin brygga. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 Maj , 2019 Var är detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 6 Maj , 2019 Hej Färjenäs gamla färjeläge. Hälsningar Ove 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 7 Maj , 2019 Hej Jag fick gilla av pseudonym så jag antar att det var rätt. Ny bild, var? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 7 Maj , 2019 Grundsund Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 294 Postad 7 Maj , 2019 Hej Rätt Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 833 Postad 7 Maj , 2019 2019-05-06 vid 01:39 skrev pseudonym: Var är detta? I min ungdom, under sena tonår, var vi några som mitt i natten tog oss en simtur mellan Färjenäs och Klippan. Den natten släppte dom nog på en hel del vatten i Trollhättan så det kändes som om vi var halvvägs till Vinga innan vi nådde fram till Klippan. Vi blev "varmt" mottagna där av ordningsmakten... Alla var mer än väl duktiga simmare, och vi var nyktra och hade följebåt... så det var väl i alla fall någorlunda genomtänkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 11 Maj , 2019 Ser chansen att ta tråden från västkusten med hänvisning till 24 timmarsregeln. Den som inte kan det här borde skämmas. Jordens medelpunkt. Dragets Mekka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 527 Postad 11 Maj , 2019 Jag skäms... Draget låter som Dragets kanal men Mekka får jag inte till. Och inte känner jag igen stället heller. Var ska detta sluta... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 11 Maj , 2019 15 minuter sedan skrev ChristerN: Jag skäms... Draget låter som Dragets kanal men Mekka får jag inte till. Och inte känner jag igen stället heller. Var ska detta sluta... Okej då. Stiftstad. 6:e juni. Pansar var grejen på det numera nedlagda regementet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 11 Maj , 2019 Strängnäs! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser