raol 2 365 Postad 29 Mars , 2019 13 minuter sedan skrev Dadid: Uppuppupprepning... Vet inte var det kan vara, men det roar mig lite att två av segelbåtarna ser ut att ha fällt ankare på mer eller mindre samma plats. Hoppas det inte trasslade sig... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 29 Mars , 2019 Allt för att inte rubba bottenfaunan mer än nödvändigt. Fotot taget med en DJI Mavic Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 29 Mars , 2019 (redigerade) Husen under de svarta taken är röda och har inrymt fyrvaktare med sällskap. Redigerad 29 Mars , 2019 av Dadid Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 29 Mars , 2019 Jag hade redan listat ut ögrupp och vilken kompassriktning som var upp i bilden, men först med ledtråden om att det varit en fyr där föll alla bitar på plats. Yttre Ursholmen. Bildutsnittet:https://kartor.eniro.se/m/Xujxq Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dadid 19 Postad 30 Mars , 2019 Hipp hipp hurra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 7 April , 2019 Hej Nu har bildgåtan svalnat igen, kanske dags för en regel som t.ex, har inte den som gissat rätt efter 24 timmar lagt ny bild är det fritt att lägga ny bild. Här kommer en , från vilken ö är bilden tagen? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 7 April , 2019 27 minuter sedan skrev Ove-T: Hej Nu har bildgåtan svalnat igen, kanske dags för en regel som t.ex, har inte den som gissat rätt efter 24 timmar lagt ny bild är det fritt att lägga ny bild. Här kommer en , från vilken ö är bilden tagen? Hälsningar Ove Kungsö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 7 April , 2019 Kungsö är fel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 7 April , 2019 Huset i bakgrunden ser ut som lotsutkiken på Mönster. Då skulle bilden kunna vara tagen på nordsidan av Malö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 7 April , 2019 Hej speljakt Visst är det så, helt rätt. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 7 April , 2019 På vilken ö stod fotografen den här gången? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 8 April , 2019 Att ha en bildgåta med västkustmotiv är som att ta ett foto rätt ner i grusgången och sedan låta grannarna gissa exakt vilken kvadratmeter bilden är tagen på. 3 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 8 April , 2019 19 timmar sedan skrev speljakt: På vilken ö stod fotografen den här gången? Öland? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 9 April , 2019 17 timmar sedan skrev JEC78: Öland? Öns namn kan ge associationer till spritsort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 9 April , 2019 4 timmar sedan skrev speljakt: Öns namn kan ge associationer till spritsort. Bränn(vin)ö? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 9 April , 2019 Brännvin är rätt sort, men inte Brännö. Tänk krydda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 9 April , 2019 Hej Jag får inte ihop det med sjökortet, ledtråden får mig att tänka på Porsholmen. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 10 April , 2019 Hej Ove, du tänker rätt. Frågan är bara vilken Porsholmen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 10 April , 2019 Hej Fortfarande svårt att få ihop det i sjökortet, men gissningen är Porsholmen utanför Fjällbacka. Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
speljakt 138 Postad 10 April , 2019 Stämmer bra, bilden togs rakt västerut mot Norra Dyngön, med Väderöarna vid horisonten. Segelbåten vid Grötskär. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 10 April , 2019 Hej En ny bild, vilken hamn? Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 10 April , 2019 40 minuter sedan skrev Ove-T: Hej En ny bild, vilken hamn? Hälsningar Ove Hästvam Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 10 April , 2019 Hej Capitan Rätt, din tur med ny bild! Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 10 April , 2019 Då kör vi på denna hamn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ove-T 291 Postad 10 April , 2019 Hej Gissar på Abbekås Hälsningar Ove Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 10 April , 2019 55 minuter sedan skrev Ove-T: Hej Gissar på Abbekås Hälsningar Ove Stämmer bra det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 11 April , 2019 Piratdåd: Himla otur, jag var för sen att bevaka tråden och missade då både Ursholmen och Hästvam. Väl medveten om att det inte är min tur att lägga ut en bild, gör jag det ändå. Tja, ni kan ju lista ut flera saker, bilmärke, transportföretag, fabrikat på kranen, båten, mannen i overall (om nu inte det strider mot PUL) samt då hamnens namn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 11 April , 2019 1 timme sedan skrev Georg_Ohm: Piratdåd: Himla otur, jag var för sen att bevaka tråden och missade då både Ursholmen och Hästvam. Väl medveten om att det inte är min tur att lägga ut en bild, gör jag det ändå. Tja, ni kan ju lista ut flera saker, bilmärke, transportföretag, fabrikat på kranen, båten, mannen i overall (om nu inte det strider mot PUL) samt då hamnens namn. Hinsholmen? Scania, Lyft & Specialtransport Göteborg AB(GLC), Fassi, Nimbus 2700, Christer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 831 Postad 11 April , 2019 9 timmar sedan skrev Capitan: Hinsholmen? Scania, Lyft & Specialtransport Göteborg AB(GLC), Fassi, Nimbus 2700, Christer Allt var rätt utom hamnens namn. Detta var min förra båt, den jag sålde våren -16. Vill minnas att jag hade den i 21 säsonger. Himla mycket kapellduk som var direkt omysigt när det regnade och blåste, och det gjorde det ju nästan jämt. Men som sagt; hamnens namn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 12 April , 2019 Långedrag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser