nmop 0 Postad 6 Juni , 2005 Har monterat vindinstrument.- Silva Star. Den ger inget utslag. Var letar man felet? Givaren? Skarven vid mastfot eller vid givare i masttopp, osv? Vet någon hur man mäter om givaren och sladd är OK? Tråkigt att behöva ta ner masten och installera om! Mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Consensus 5 Postad 6 Juni , 2005 Har också installerat ett Silva Star vindinstrument i år. Gick bra. Jag inbillar mig att kontaktproblem är orsaken. Eftersom kontakten i masttoppen är förtroendeingivande så skulle jag börja felsöka i kablaget mellan instrument och däckskontakt. Använd multimeter med ringfunktion, dvs du får en signal vid sluten krets och testa att kombinera ihop kablar parvis. Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nmop 0 Postad 7 Juni , 2005 Anders. Tack för tipset. Efter inköp av multimeter (och snabbkurs) fick jag instrumentet att fungera!!!Mvh NP Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser