Flipper670 0 Postad 27 Januari , 2019 Har en Flipper 670 årsm 2013. Som i slutet an säsongen började luta rätt mycket åt babord. Även när den ligger i hamn.Någon som vet vad det kan bero på ? Den är inte fel lastad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 27 Januari , 2019 Gradvis förändring av läge låter som läckage... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 48 Postad 27 Januari , 2019 Det bör handla om extra vikt.. Förmodligen ett läckage av något slag som föregående talare sa. Om jag kommer ihåg rätt så har du både vattnet & kylboxen på den sidan.. Kolla så alla slangklämmor sitter fast samt försök känna efter vatten. Någonstans borde det ha samlats vatten för om det var soppa så hade du känt doften redan när kliver ombord på båten. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 28 Januari , 2019 Hade du inte barskåpet på styrbords sida i salongen? Det kanske började bli tomt i slutet på säsongen ... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper670 0 Postad 28 Januari , 2019 👍😂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 537 Postad 28 Januari , 2019 22 timmar sedan skrev Mange249: Gradvis förändring av läge låter som läckage... Om man har läckage av någon vätska så brukar det funka om en person står stilla i båten med örat mot durken och en annan flyttar sig framåt/bakåt/åt sidan. Brukar höras att det rinner vatten (vätska, låt oss hoppas det inte är bensin!). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 29 Januari , 2019 2019-01-28 vid 19:13 skrev ChristerN: Om man har läckage av någon vätska så brukar det funka om en person står stilla i båten med örat mot durken och en annan flyttar sig framåt/bakåt/åt sidan. Brukar höras att det rinner vatten (vätska, låt oss hoppas det inte är bensin!). Är era båtar hermetiskt tillslutna? Kan man inte bara öppna en lucka och titta ned? Verkar otroligt fjantigt att man inte har tillgång till sin båt mer än till hörseln .... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 537 Postad 29 Januari , 2019 2 timmar sedan skrev Baxlaget: Är era båtar hermetiskt tillslutna? Kan man inte bara öppna en lucka och titta ned? Verkar otroligt fjantigt att man inte har tillgång till sin båt mer än till hörseln .... I min styris så hade jag läckage i en kabelgenomföring i motorbrunnen. Eftersom den har dubbelskrov så syntes inget vatten men när man gick ombord hördes ett tydligt rinnande i ytterskrovet. Tänkte det kunde vara TS till hjälp att föreslå att lyssna. Men det kanske var fel? Vet inte hur båten i fråga ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 30 Januari , 2019 En aning off topic här, men jag hade för ett tag sedan problemet att det kluckade om min Ford Fiesta. Tänkte först att det var bensintanken som plötsligt hördes, men så insåg jag att det kluckade väldigt mycket när jag öppnade vänster bakdörr. Hela dörren var full med vatten. Det är tydligen fullt normalt att det när det regnar rinner in vatten i bildörrarna och för just detta skäl sitter det små hål längst ner på dörrarna där vattnet ska rinna ut. Just på denna dörr hade dessa dräneringshål av någon anledning kläggat igen, så det rann inte ut något vatten. Efter att ha pillat lite med en bit ståltråd så forsade vattnet ut. Men det är klart, en Flipper 670 har väl inte riktigt den typen av dörrar 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser