ubbe62a 0 Postad 23 Januari , 2019 Hej En fråga om nån kan svara på om motorfästena passar mellan AQD40A och KAD300?? Väldigt tacksam för svar /Ubbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 23 Januari , 2019 Jag antar att du ska ersätta en 40-motor med en KAD 300. Höjden på bädden är samma, men hålavståndet mellan fästskruvarna i bädden skiljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 24 Januari , 2019 13 timmar sedan skrev Rollen: Jag antar att du ska ersätta en 40-motor med en KAD 300. Höjden på bädden är samma, men hålavståndet mellan fästskruvarna i bädden skiljer. Ok, hur löser jag det enklast ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 24 Januari , 2019 2 timmar sedan skrev ubbe62a: Ok, hur löser jag det enklast ??? Adapterplatta ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 547 Postad 24 Januari , 2019 Om du ska montera en KAD 300, och de inplastade järnen i bädden är tillräckligt långa, är det bara att borra och gänga nya hål i bädden. Annars kan man i värsta fall använda de gamla fästena, om de är i gott skick. Det går ju också att göra adapterplattor av 10mm plattstål och fästa dem i bädden i de gamla hålen, med försänkta skruvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ubbe62a 0 Postad 24 Januari , 2019 Bra, Tack för svaren Rollen. nu föll det en sten från mina axlar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser