Player311 1 Postad 6 Juni , 2005 Jag kunde inte motstå frestelsen att testa det här materialet i sittbrunnen. Det påminner om en bergo platta med trälister skruvade ovanpå. De är fyrkantiga med måtten 30x30 och kopplas ihop till den storlek du önskar. De formar sig dessutom efter underlaget som i mitt fall är lite buktande. Träslaget är avsett att kunna ligga utomhus och är mycket hårt och tätt. Jag tror att det heter rödek , men är inte riktigt säker. Hursomhelst så tycker jag att resultatet blev ganska bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coconut 0 Postad 7 Juni , 2005 Ser bra ut. var får man tag på dessa plattor?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 7 Juni , 2005 Hej! Glömde visst att sätta ut det! De finns på Bauhaus och kostar 179:- för ett fyrpack. Det gick åt knappt tre paket för mig. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 8 Oktober , 2005 Hej! Efter en säsong så är jag supernöjd med durken! Trät har inte bleknat speciellt mycket utan är fortfarande mycket fint. Det har varit väldigt skönt att gå på. Jag är mycket nöjd med resultatet så här långt och kan med gott samvete rekommendera det till er som står i begrepp att lägga in ny durk i sittbrunnen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 13 Oktober , 2005 Hej Player311! Din durk ser väldigt fin ut! Det jag undrar är hur pass stabila dessa plattor är? Jag har ett bord som vill ha ett stöd i durken (se bilden) och nu använder jag en bit teak vilket inte fungerar så där jättetoppen. Tror du att man kan borra ett hål i dessa plattor för bordsbenet utan att man riskerar att riva upp hela konstruktionen? Mvh /Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 20 Oktober , 2005 Hej Flintstone! Inga problem! Trät är skruvat på en plastmatta typ Bergo. Dessa plattor ca 35x35cm hakas ihop med varandra så att endast trät syns. De känns mycket stabila att gå på och det skall inte vara några problem att borra ett hål för bordsben el dyl. En annan fördel med plattorna är att de är lätta att plocka isär och lyfta ur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 20 Oktober , 2005 Kanon! Det blir till att kika på dem inom kort! /Fred Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 14 April , 2006 Hej Blev nyfiken på detta och gjorde ett litet prov. Funkade hur bra som helst och stabiliteten är helt ok.Kan intyga att träslaget verkar vara mkt bra,påminner mkt om teak. Mer info och bilder finns på www.monark700.se Mvh/Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 14 April , 2006 Hej Roland! Trevligt att se att fler använder dessa plattor. Ett litet tips till er som vill prova är att inte såga ut för länsarna. Vattnet rinner utan problem under dessa plattor. I och med underlaget så försvinner vattnet nästan omedelbart. Jag tycker att din Monark fått ett utseendemässigt lyft i och med din nya trall. Jag har precis tvättat av min och utseendemässigt så ser den ut som ny igen! Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 15 April , 2006 Hej och tack Mats, jo jag tycker också det blev bra mkt trevligare i brunnen. Frugan (hon som egentligen bestämmer) tyckte man kunde pröva att ha likadant inne i båten istället för den tråkiga mattan. Blir ju bra mkt billigare än de färdignåtade skivorna som finns i handeln. Har ju också den fördelen att man slipper se varenda smula/sandkorn som letar sig ner i båten. Har sett att plattorna finns till xtrapris så här på vårkanten. T.ex Plantagen tror jag har dom för 25:- st. Återkommer om det blir mer durkjobb. Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst lpp2 Postad 15 April , 2006 Det är låter nästan vara för bra för att vara sant. Just vad jag letar efter! Tack Mats Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 16 April , 2006 Som sagt. Nästan för bra för att vara sant. Men varför skulle dessa utomhusplattor inte fungera i marin miljö? Tål de stadsluftens syror lär de väl tåla lite salt... Måste provas! Härligt tips! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst lpp2 Postad 23 April , 2006 Bauhaus har höjt priset till 199kr för 4 st Man kan även hitta dom på K-Ruta för 49:50 då finns dom i två olika nyanser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rohed 0 Postad 28 Oktober , 2006 Hej igen, en liten rpt efter en säsongs användning. Har fungerat perfekt, bra halkskydd,skönt att gå på,ligger stadigt och allt helt efter en säsong. Dessutom behövdes inte durken rengöras titt som tätt. Inte en enda gång för att vara exakt. Fanns ju lite under att ta hand om vid torrsättning, men hellre det. Tvätt och lätt avslipning, ev oljning sedan klart. Som nytt. Toppentips. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 30 Oktober , 2006 Skulle precis beställa rutad durktrall för 8000:- Vi provar detta istället. Slulle ni alla nu ha fel ( vilket jag inte tror) får vi väll investera i trallen nästa sesång Tack för tipset. Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
whitecrow 0 Postad 6 September , 2007 Trallen på plats mycket nöjda!!! White Crow Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser