Matjo11 0 Postad 30 November , 2018 Har en lombardini 502 focs som gick bra men helt plötsligt la av. Nu snor inte startmotorn runt den, precis som den är stumm ? Vad kan ha hänt och var bör jag börja felsökningen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 255 Postad 30 November , 2018 (redigerade) Hej. Försök att dra runt motorn för hand. Om det går har du troligen något elfel eller så är startmotorn trasig. Om den inte det går att dra runt får du ta reda på varför. Prova att ta bort insprutarna för att kolla om du har fått vatten i motorn. Ingemar Redigerad 30 November , 2018 av sanktanna 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 1 December , 2018 Om du har otur är det kamremmen som kuggat över, eller gått av. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 1 December , 2018 Hej och välkommen! Vill du redogöra lite om förloppet när maskinen stoppade, var det under gång, eller startade den inte när du kom och skulle ut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 December , 2018 Jag har en något mindre Lombardini. När den var nästan ny, kom jag och skulle lägga till vid båtplatsen när motorn tjuvstannade. Fick inte tag på förtöjningstamparna och drev över hamnen. Motorn gick inte att starta. Ingen ström till instrumentpanelen. Lyckade förtöja längst med en fiskebåt. Det var kontakten till instrumentpanelen som lossnat. Hade lossat den för att få ner ett par rördelar till handlänspumpen, som jag tagit bort när jag bytte motor. När jag satte tillbaka kontakten hade jag tydligen inte fått den att snäppa fast ordentligt. Nu sitter den fast ordentligt och dessutom säkrad med ett buntband. 😔 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser