Kvinnornasman 7 Postad 29 November , 2018 Hej på er! Jag går i tankar om att bygga om ett husvagnschassi till båttrailer. Jag har sett att biltema både har vinsch och kölrullar men jag kan inte hitta själva fästet till dom? Är det någon som vet något bra ställe? har googlat en del utan svar. Annars tänkte jag att man kanske kunde göra egna genom att antingen bocka stål eller helt enkelt använda vinkeljärn och gängstång, vet dock inte om det pallar tyngden. Båten kommer nog väga runt 1 - 1,2 ton när den är färdig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 30 November , 2018 Rullarna är reservdelar till de här vågar jag påstå, https://www.biltema.se/bat/battrailers/batstod/batstod-2000018252 Om man vill mecka eget går säkert det också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 918 Postad 30 November , 2018 Att lägga till 200:- och få ett färdigsvetsat, galvat fäste med justeringsmöjlighet för bottenvinkeln (inkl de tre gummirullarna) kan ju vara en bra idé. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser