Zaphir 57 Postad 29 November , 2018 hejsan en god vän skall tillverka ett rejält räcke i aktern åt mig. jag vill ha galvade rör som är ungefär som i fören 35 mm i diameter har börjat söka runt i göteborg men vet inte vart jag skall börja. jag behöver runt 30 meter i minst 6 meters längder mvh Vulcan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklas 6 Postad 29 November , 2018 Hej Jag hade börjat med Göteborgs Handelsstål, Hisings Backa https://ghsab.se de har det mesta. //Mikael 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 29 November , 2018 Ett 1" galvat vattenledningsrör (R25) är ca 34 mm utvändigt och ligger i 6 m längder. Kostar runt 72kr/m 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 29 November , 2018 göteborgs handelstål :) tack för tipset :) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 976 Postad 29 November , 2018 Varför vill du inte ha rostfritt? Kostnadsskäl? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 29 November , 2018 (redigerade) 2 timmar sedan skrev Kane: Varför vill du inte ha rostfritt? Kostnadsskäl? yes..definitivt och båten är 100 år gammal...finns inget som behöver blänka förutom lacken nu behöver jag nog inte 30 meter...är väldigt grovt räknat men inte långt ifrån. hade galvat räcke på min förra laxkutter och det var helt okej. det skall målas svart sen Redigerad 29 November , 2018 av Zaphir 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser