Robinjaha 7 Postad 9 November , 2018 Hej, Jag har en båt med vindruta som börjar bli väderbiten och ful/repig. Istället för att direkt köpa en ny sådan (om man får tag på) så tänkte jag försöka putsa upp den. Då är frågan vad är bästa sättet att göra detta på? Vad tror ni om Meguiars plastX och mikrofiberduk / ullhätta? https://shop.meguiars.se/kem--rekondhuset-i-sverige-ab/lang-SV/shop/product/plastx Skadorna som finns är som sagt väderrelaterade och ej grova repor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 9 November , 2018 Den första frågan är väl vad det är för glas, kan ju vara härdglas, plexi eller förnsterglas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 9 November , 2018 (redigerade) 16 minuter sedan skrev bhemac: Den första frågan är väl vad det är för glas, kan ju vara härdglas, plexi eller förnsterglas. Det var en mycket bra fråga. Jag misstänke att det är någon form av plexi/plast då det är böjbart till viss mån. Båten är en Finnmaster 4902 CLX Redigerad 9 November , 2018 av Robinjaha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 9 November , 2018 Borde väl funka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 9 November , 2018 Plexi låter troligt, medlet funkar troligen. Man ka prova att polera en liten yta i tex ett hörn med lite tandkräm. Innan man handlar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 9 November , 2018 2 timmar sedan skrev bhemac: Plexi låter troligt, medlet funkar troligen. Man ka prova att polera en liten yta i tex ett hörn med lite tandkräm. Innan man handlar... Så om tandkräm funkar ska man handla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 496 Postad 10 November , 2018 6 timmar sedan skrev Caribic410: Så om tandkräm funkar ska man handla? Japp, då vet man att det går att få rutan bättre genom att polera den så det blir inte bortkastat att köpa Meguiars plastX som troligen är bättre anpassat för uppgiften än tandkräm. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 10 November , 2018 Då ska jag testa med plastX. Återkommer med resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser