AndrewM 7 Postad 5 November , 2018 Hej, Ang vit gelcoat kulör för Finnmaster. Jag har gjort lite research jag tänkte dela med mig av till andra Finnmaster-ägare då informationen lyser med sin frånvaro på internet(fram tills nu). Samtliga Finnmasters från modellår 2012 och framåt har följande gelcoat: 1083-821 Tillverkare : Cray Valley Det finns ingen RALkod för denna kulör. Verkar finnas till försäljning i Norge/Danmark främst. För båtar årsmodeller 2009-2011 gäller: GN 10120 Tillverkare Ashland Tidigare modeller och det som står på watski/Hjertmans/seasea sidor bla har färgen : SVG 80039 Tillverkare Reichhold. Samtliga gäller vit kulör. Notera. Detta är information jag fått från återförsäljare som hämtat infon från Finnmaster. Jag tar inte ansvar för att ni lägger på fel färg på eran båt utifrån de här uppgifterna. Använd informationen ovan som ett tips och säkerställ givetvis att det stämmer själv för just din båt. Lycka till! 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 320 Postad 7 November , 2018 Lysande. Kommer säkert till pass. Gött jobbat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 13 November , 2018 Jag kontaktade Finnmaster för att ta reda på färgkoden till min 4902 CLX från 2000. Svaret jag fick var : 10120 Ashland Maxguard Tänkte dela med mig då jag såg denna tråd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndrewM 7 Postad 17 November , 2018 Intressant, enligt en utskrift jag har här från finmaster så har 49cc (4900 CLX) färger enligt mitt inlägg , dvs din båt borde isf ha färgen SVG 80039 iom att den är tillverkad 2000 och ashland tog i bruk först 2009. Det finns en tillhörande blå kod för din modell om det nu finns blå gelcoat: SVG 71184 Men det kan ju vara fel i detta dokument såklart, men kanske värt att dubbelkolla isf. Kanske är det samma kulör fast olika tillverkare så det inte spelar någon större roll enligt dem. //Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 17 November , 2018 Kan vara värt att dubbelkolla, dock tycker man att Finnmaster själva ska ha koll på detta. Det är ju också mänskligt att fela... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser