goetheiby 9 Postad 5 November , 2018 Hej, hur stor är storleksskillnaden mellan en md11c och en md17c? Jag ville byta upp till en md17c från md11c men jag har ingen md17c att mäta på så det är lite svårt att ta reda på om den passar in.. Har någon en bra uppfattning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FIATX19 159 Postad 5 November , 2018 Nu kanske jag är dum men mät hur stor den sista cylindern på din md11C och lägg till det måttet. Är väl bara det som skiljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goetheiby 9 Postad 5 November , 2018 Det är främst bredden och djup jag undrar över. här kan man se måtten på en md11c. Någon som har en sån ritning på en md17c? http://www.nordic-gensets-motors.se/motorbyte-volvo-penta-md11c/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 475 Postad 5 November , 2018 (redigerade) 8 timmar sedan skrev FIATX19: Nu kanske jag är dum men mät hur stor den sista cylindern på din md11C och lägg till det måttet. Är väl bara det som skiljer. Jo så är det som jag förstått det. Det går ju att mäta på ritningen också... Mackey Redigerad 5 November , 2018 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FIATX19 159 Postad 5 November , 2018 Finns en sida som heter 82ms.se . Gå dit så öppnar du första pdf filen som handlar om md17. Där finns måtten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 475 Postad 5 November , 2018 Var så god! Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
goetheiby 9 Postad 6 November , 2018 Så om jag läser av ritningen rätt är tassarna 50 mm bredare och djupet på motorn från centrum på svänghjulet 45mm djupare än md11an. Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser