Botved 94 Postad 5 November , 2018 Vi ska tillverka ett lock som ska sitta där det tidigare suttit en VDO tankgivare. I locket ska vi montera sugrör för bränsle men jag hittar ingen måttskiss för håldelningen. Är det någon som har ett löst lock eller som har en givare hemma och kan mäta? Eller en länk till någon måttskiss? Tack på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_K 11 Postad 5 November , 2018 Denna kommer från BEPs ultraljudsgivare, jag är närapå säker att den använder samma som VDO... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 5 November , 2018 Du har väl tanken med hålet som ska skruvas ett lock på? Bör väl vara det mest perfekta att mäta på! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 5 November , 2018 1 timme sedan skrev Pentax: Du har väl tanken med hålet som ska skruvas ett lock på? Bör väl vara det mest perfekta att mäta på! Men då hade jag ju inte behövt ställa frågan. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kane 974 Postad 5 November , 2018 1 timme sedan skrev Pentax: Du har väl tanken med hålet som ska skruvas ett lock på? Bör väl vara det mest perfekta att mäta på! Inte helt lätt med den ojämna delningen av fästhålen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 6 November , 2018 Ja Daniel_K har rätt. Här har du VDO:s indelning: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 919 Postad 6 November , 2018 När du ska lossa givarfästet så var försiktig så att "mounting flange" (hittar ingen bra översättning..) inte trillar ner i bränsletanken. En av skruvarna brukar vara längre än alla de övriga så plattan ska bli hängande kvar . Om du lossar skruvarna lite i taget så märker du vilken skruv som är längre. Sen är där en slits i "mounting flange" så den kan träs över kanten på tanken och lyftas ur när alla skruvar är lossade. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser