Gonefishing 0 Postad 2 November , 2018 Har tagit över en honda från 2000 som är kraftigt rostangripp, se bild. Någon som har råkat ut för samma problem? Dyrt att åtgärda, klarar man det själv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 2 November , 2018 Jag hade skrapat och sedan slipat den rost jag kom åt och efter det bedömt om hållfastheten känns ok. Om ok, hade jag lackat med rostskydd, lack osv... Att byta delen innebär (vad jag kan se) att man behöver dela motor och bracket, vilket är relativt omfattande. Motorn är ju inte ny och lämna in det hela blir snabbt dyrt, så det hela bygger nog på att du skruvar själv. I slutändan får man lägga det hela på en lagom nivå. Klarar den sig 5år till med lite slipning och lack är det ju värt att lägga lite tid... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 2 November , 2018 Har två kompisar som äger varsin Mercury, den ena 2-takt, den andra 4-takt. Inom bara några år konstaterade man att båda hade kraftiga rostangrepp på respektive hydraulpump (för powerlift) som av en tillfällighet sitter monterad under vattenytan. De fick demontera pumparna och slipa, lacka med rostskydd osv. Du verkar inte vara lika illa ute så jag håller med Mange249, vårda din motor så länge det känns ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser