bhemac 2 859 Postad 7 November , 2018 15 timmar sedan skrev Hybro: Min Naps MaxPower solcellsregulator har valmöjlighet på kretskortet för endera vanliga blybatterier eller AGM. Moderna regulatorer känner själva av om det är AGM eller våta batterier. Samma gäller många batteriladdare. Inte helt optimalt men det funkar ganska ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 184 Postad 8 November , 2018 Och fräsht batteri i multimetern. Billigare instrument verkar helt klart vara känslig för multimeterbatteriets kondition. Detta även om instrumentets batteriindikator inte visar låg spänning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 11 November , 2018 Läste att man ska ´återställa´sin BMW 600 monitor efter man har bytt batteier. Då kanske jag kan få ordning på laddningen. I går låg laddningen på 13,57 V,. I dag på <15V, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 22 November , 2018 Så, nu har jag dragit ur laddkabeln för denna säsong. kommer kontrollerar batteriet med jämna mellanrum i vinter Säkrast så! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser