Patte-1973 2 Postad 25 Oktober , 2018 Hej en fråga ska byta voltregulator på min 60 hk mercury efi -03 efter den gamla brunnit 🤔och nu kom det hem ett helt kitt 😊då är frågan måste man byta allt? det innehåller regulatorn,Termostat .Hela kåpan termostaten sitter på det kan väll inte ha med varandra att göra 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 25 Oktober , 2018 Det blir nog svårt att reglera Volten. Du menar förmodligen spänningen med en spänningsregulator. Volt är en storhet (enhet) för spänning. Man ändrar inte grader, utan temperatur. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patte-1973 2 Postad 25 Oktober , 2018 En sådan är det 🤔 det är ju regulator som är trasig vad har det andra i paketet med regulator att göra kanske lika bra att byta rubbet ändå mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patte-1973 2 Postad 25 Oktober , 2018 Du har rätt spänning regulator förlåt men har du någon aning om man måste byta allt eller räcker det med regulatorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 26 Oktober , 2018 Tror nog du behöver kontakta någon som förstår sammanhangen. Att köpa något nytt för att ersätta något annat förutsätter kunskap om ämnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 26 Oktober , 2018 5 timmar sedan skrev Baxlaget: Tror nog du behöver kontakta någon som förstår sammanhangen. Att köpa något nytt för att ersätta något annat förutsätter kunskap om ämnet. Varför det? Om TS i lugn och ro byter de gamla prylarna mot exakt likadana nya prylar är det väl bara ta det bit för bit. Eller har jag förstått saken fel? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 27 Oktober , 2018 (redigerade) Absolut inte. Med obegränsat med pengar kan man välja vad man vill testa. Felsökning är onödigt i sådana fall. Bara att köpa nytt tills det fungerar. Redigerad 27 Oktober , 2018 av Baxlaget 1 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 27 Oktober , 2018 2 timmar sedan skrev Baxlaget: Absolut inte. Med obegränsat med pengar kan man välja vad man vill testa. Felsökning är onödigt i sådana fall. Bara att köpa nytt tills det fungerar. I TS fall är det enligt TS konstaterat att "voltregulatorn" har brunnit. TS köper ett nytt voltage regulator kit till aktuell motor. Då är det väl bara att byta de komponenter som ingår i den aktuella leveransen. Eller? Det har väl inget med mängden pengar att göra? Det har väl inget med vad man vill testa att göra? Det har väl inget med onödig felsökning att göra? Det har väl inget att göra med att köpa nytt tills det fungerar? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 490 Postad 28 Oktober , 2018 Satsen verkar vara en OEM-produkt som alltså inte är avsett att säljas till slutkund som reservdel. Det kan ju finnas en bra anledning att just dessa delar packas ihop, så jag skulle nog byta allt. Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 28 Oktober , 2018 13 timmar sedan skrev Volvo_Penta: I TS fall är det enligt TS konstaterat att "voltregulatorn" har brunnit. TS köper ett nytt voltage regulator kit till aktuell motor. Då är det väl bara att byta de komponenter som ingår i den aktuella leveransen. Eller? Det har väl inget med mängden pengar att göra? Det har väl inget med vad man vill testa att göra? Det har väl inget med onödig felsökning att göra? Det har väl inget att göra med att köpa nytt tills det fungerar? Det beror ju på om den brunna regulatorn är felet, eller ett symptom på felet. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hybro 1 161 Postad 28 Oktober , 2018 Chansa... Funkar det inte, så köp en till. Men be då någon som begriper sig på felsöka generator, kablage mm först. Lönar sig nog inte att köpa en tredje. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 28 Oktober , 2018 32 minuter sedan skrev Hybro: Funkar det inte, så köp en till. Men be då någon som begriper sig på felsöka generator, kablage mm först. Precis. Att felsöka först är ju bara dumt ...😁 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patte-1973 2 Postad 28 Oktober , 2018 Nu är det så att jag varit kontakt med mercury återförsäljare och det var ett känt fel upp till -05 och att jag inte var ensam om att regulatorn brunnit så nu är det gamla artikelnummer blivit ersatt och att det nu mera är med en säkring till regulatorn tack för hjälpen alla men jag kan inte få in i mitt huvud hur vatten detaljer kan ha att göra med att regulatorn brinner inga anslutningar från kåpan till regulatorn men jag byter ut allt 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 30 Oktober , 2018 2018-10-28 vid 17:59 skrev Patte-1973: inte var ensam om att regulatorn brunnit så nu är det gamla artikelnummer blivit ersatt Vad är detta? Pinsamt skulle jag klassificera det som .... Någon? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 30 Oktober , 2018 TS vill ha det ursprungliga artikelnumret! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patte-1973 2 Postad 30 Oktober , 2018 883071-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patte-1973 2 Postad 7 November , 2018 2018-10-27 vid 21:07 skrev Volvo_Penta: I TS fall är det enligt TS konstaterat att "voltregulatorn" har brunnit. TS köper ett nytt voltage regulator kit till aktuell motor. Då är det väl bara att byta de komponenter som ingår i den aktuella leveransen. Eller? Det har väl inget med mängden pengar att göra? Det har väl inget med vad man vill testa att göra? Det har väl inget med onödig felsökning att göra? Det har väl inget att göra med att köpa nytt tills det fungerar? Nu är allt bytt o nu fungerar det perfekt 😁💪💪💪 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 8 November , 2018 2018-11-07 vid 22:47 skrev Patte-1973: Nu är allt bytt o nu fungerar det perfekt Det är bra så långt men vad är anledningen till att den förra regulatorn gick sönder? Kommer den nya att hålla eller är det en tisdfråga innan du är tillbaka på ruta ett? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser