Daniel_K 11 Postad 17 Oktober , 2018 Någon som vet vad detta är? Min gissning är backventil, den sitter på slangen från duschavloppet (under vattenlinjen). Anledningen till frågan är att, efter att jag hade spolat av golvet i dusch/toan ville pumpa ut vattnet. En pump surrade någonstans, men vattnet försvann inte. Jag vill inte plocka isär något som jag inte förstår, åtminstone inte så länge båten ligger i vattnet.. Båten är för övrigt en Tresfjord Nova från 1986. Nyss inköpt av mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 18 Oktober , 2018 Är ventilen på bottengenomföringen öppen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_K 11 Postad 18 Oktober , 2018 Bra fråga, det hade jag inte ens tänkt på. Har inte hittat den ännu heller. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_K 11 Postad 31 Oktober , 2018 Uppdatering: Båten står nu på land, jag har konstaterat att i alla fall bordgenomföringen sitter över vattenlinjen, så då borde det väl inte finnas någon ventil ? Har inte kommit längre än så i felsökandet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LuminaL 101 Postad 31 Oktober , 2018 Skruva bort prylen på bilden och sätt ett rör för att testa om det fungerar då. Kan vara skräp som fastnat i pump eller i prylen på bilden (troligen en backventil). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_K 11 Postad 1 November , 2018 Mysteriet löst, det var någon typ av filter som uppenbarligen var igensatt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser