Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
sunbird198

konstig "bult" 280 drev

Rekommendera Poster

tjena jag ska lossa mitt 280 drev och försöker knacka ut dom stora pluncharna som håller drevet

med det verkar som dessa bultar håller i på något sätt.... hur ska jag göra med dessa? jag har prövat att skruva på dom och dom går runt lätt men kommer inte ut

IMG_1467.JPG.18420db6575b52d01b7b12e6aaaf9a6e.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dom där måste bort för att kunna trycka eller dra tapparna inåt/utåt beror på vilken variant som sitter.

Hylsan som visas på bilden verkar vara en vanlig sexkant. Original låsskruvar är insex, kan det vara så att någon dragit gängpaj och dragit dit en vanlig skruv med sexkantskalle.

Att det bara snurrar tyder ju på gängpaj.

Kan du ta en bild utan hylsan. Och även en bild rakt in mot tappen så man ser vilken variant.

Redigerad av Gelis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
24 minuter sedan skrev Gelis:

 

Hej nej det inte gängpaj det verkar vara någonform av " låsbult " har själv bara träffad på insex innan

och om detta är en låsbult så kan man ju undra hur nycklen ska se ut...

dom går ej att slå ner eller dra upp och skruvar man går det bara runt lätt på båda

IMG_1468.JPG

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är ett drevlås monterat, som du ska ha en "Nyckel" till. Ungefär som fälglås på bilen. Det sitter nog ett på en skruv som håller underväxeln också. Om du inte har nyckeln kvar, kan du ta en vinkelslip med kapskiva, och kapa bort låset försiktigt. kapa överst på den lilla diametern och vrid låset tills du kommit igenom runt om, så kommer du att hitta insexskruven.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det där stöldskyddet har jag inte sett tidigare, alltid lär man sig något nytt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...