extpela 0 Postad 5 Juni , 2005 Hej! Jag är nybliven ägare till en Albin 27 Wynne, jag söker andra ägare av Wynne. Kul att utbyta ideér och erfarenheter. Min är Nr:21 tillverkad 1981. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Ulf Kiander Postad 19 Juli , 2005 Hej Jag har också köpt en i år och är jätteöveraskad över dom stora utrymmena i båten och ser fram emot att få byta visa saker och sätta min egen prägel på båten. Bor i Helsingborg mvh/Ulf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
extpela 0 Postad 28 Juli , 2005 Hej Ulf ! Jag sticker på första semestern med båten imorgon,vi kan utbyta erfarenheter efter semestern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wynnedriver 0 Postad 1 September , 2005 Hejsan Hur blev Wynnesemestern? Jag har ägt min ett tag nu o den går fint med en TMD40. /Nr22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
extpela 0 Postad 1 September , 2005 Tyvärr blev den inte som vi tänkt, motor skar första semsterdagen, en ny renoverad tamd 41! I övrigt har den nu lagat på land sedan slutet Juli och har redan blivit tvättad och polerad till nästa sommar. /nr21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Woodpecker Postad 2 Oktober , 2005 Hej! Vi äger en Albin 27 Wynne-81 sedan -03 och är jättenöjda med den. Vi har använt båten flitigt och allt fungerar bra. Vi har åkt både i Mälaren och i Sthlms skärgård. Båten har ett ombyggt kök meed dubbla hoar och två kranar för färsk och sjövatten. Woodpecker båtens namn den ser ut som en hackspett i profil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
catoo 0 Postad 4 Juli , 2006 Hejsan Wyenneägare! Jag har en fundering som ni kanske har ett bra svar på... Jag undrar lite över vad värdet på ett wyenneskrov kan tänkas ligga på! Har nämligen en möjlighet att komma över ett komplett skrov, utan motor, durk och annan inredning. Är det kanske också någon som vet om det går att få tag i orginalritningar på båten? Tacksam för svar! /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roxeng 0 Postad 14 Augusti , 2008 Hej . Även jag är en stolt och nybliven ägare till en Albin Wynne -80 tror det är nr 9. Jag ska hämta hem den lördagen den 16/8.. Det blir en stor skillnad mot den Safir Cabin som jag nu har ute på annons. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guldsmen 0 Postad 14 Augusti , 2010 Hej ! Äger en Albin 27 Wynne 80,TMD40. Alltid roligt att byta ideer. Jag har lite problem med läckande sidrutor. Funderar på att skaffa ankarspel men vet ej vilken sort ? Funderar på bandankarspel, söker kunnskap. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser