Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
extpela

Albin Wynne Ägare sökes!

Rekommendera Poster

Hej! Jag är nybliven ägare till en Albin 27 Wynne, jag söker andra ägare av Wynne. Kul att utbyta ideér och erfarenheter. Min är Nr:21 tillverkad 1981.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Ulf Kiander

Hej Jag har också köpt en i år och är jätteöveraskad över dom stora utrymmena i båten och ser fram emot att få byta visa saker och sätta min egen prägel på båten. Bor i Helsingborg mvh/Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Ulf ! Jag sticker på första semestern med båten imorgon,vi kan utbyta erfarenheter efter semestern.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr blev den inte som vi tänkt, motor skar första semsterdagen, en ny renoverad tamd 415.gif!

I övrigt har den nu lagat på land sedan slutet Juli och har redan blivit tvättad och polerad till nästa sommar.

/nr21

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Woodpecker
Hej!

Vi äger en Albin 27 Wynne-81 sedan -03 och är jättenöjda med den. Vi har använt båten flitigt och allt fungerar bra. Vi har åkt både i Mälaren och i Sthlms skärgård. Båten har ett ombyggt kök meed dubbla hoar och två kranar för färsk och sjövatten.

Woodpecker båtens namn den ser ut som en hackspett i profil

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan Wyenneägare!

Jag har en fundering som ni kanske har ett bra svar på... Jag undrar lite över vad värdet på ett wyenneskrov kan tänkas ligga på! Har nämligen en möjlighet att komma över ett komplett skrov, utan motor, durk och annan inredning. Är det kanske också någon som vet om det går att få tag i orginalritningar på båten?

Tacksam för svar!

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej .

Även jag är en stolt och nybliven ägare till en Albin Wynne -80 tror det är nr 9. Jag ska hämta hem den lördagen den 16/8.Cool. Det blir en stor skillnad mot den Safir Cabin som jag nu har ute på annons.

post-10004904-1394235584,6493_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej ! Äger en Albin 27 Wynne 80,TMD40.

Alltid roligt att byta ideer.

Jag har lite problem med läckande sidrutor.

Funderar på att skaffa ankarspel men vet ej

vilken sort ? Funderar på bandankarspel, söker

kunnskap.

post-10016044-1394236474,0294_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...