SkeppOhoy 48 Postad 6 Oktober , 2018 Någon som har tips på att ta bort bensin på kåpan? Råkade spilla några droppar, tänkte inte mer på det. När jag skulle ta bort det bara 10min senare så fick jag problem. Milt uttryckt.. Har prövat säkert 10 olika medel utan resultat. Någon som har tips på bra medel? För såhär kan det inte se ut... Tacksam för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 6 Oktober , 2018 Det är väl helt enkelt inte fläckar längre, utan en förändring i själva plasten? Slipa eller måla över? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 6 Oktober , 2018 Försiktigt bruk av varmluftspistol har jag läst kan funka mot dylikt på bilforum. Med risk för värre skador då. Annars får du skaffa lite vinylglans med svart pigment från nån bilvårdsfirma. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 9 Oktober , 2018 Testa mirakelsvamp och fönsterputs, efterbehandla med Concept Vista. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 493 Postad 13 Oktober , 2018 2018-10-06 vid 17:23 skrev SkeppOhoy: Någon som har tips på bra medel? Mental träning och stängda motorrumsluckor kanske... Ju mer du slipar, målar, skrubbar, värmer och behandlar plasten desto mer kommer det att synas, men pröva svart permanent märkpenna på de ljusa fläckarna. Mackey 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
coppertail 285 Postad 13 Oktober , 2018 Finns ett otal olika medel på de flesta bensinmackar och biltillbehörsbutiker. Leta efter ”bumper shine”, ”back to black” osv. Dessa innehåller svart pigment. Osäker på hur jämn nyans det blir dock. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser