Robinjaha 7 Postad 4 Oktober , 2018 Håller på att reparerar ett oljeläckage till min Yamaha's trim tilt system. Det har läckt ut olja ur systemet och jag vet ej hur gammal oljan är. Tanken är att tömma nuvarande olja och fylla med ny. Går det bra att använda hydraulolja eller måste man ha någon speciell olja? Färgen på nuvarande olja är röd om det säger något. Oljan jag tänkt använda är denna: https://www.ikh.fi/sv/hydraulic-basic-32-4l-wkoh32-4 Go go eller NO NO? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 4 Oktober , 2018 står väl i instruktionsboken vilken olja du skall använda,exprimentera inte med andra oljor än vad dom uppger,en hundring kostar kanske olian. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 4 Oktober , 2018 Den boken har jag tyvärr inte. Utombordare är en äldre 2 taktare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Robinjaha 7 Postad 4 Oktober , 2018 Jag har hört att olja som olja, skillnaden skall inte vara allt för stor. Bara försäljningsknep många gånger. Ligger det någon sanning i detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 4 Oktober , 2018 (redigerade) Det är sannolikt en ATF olja, dvs olja specad för automatiska växellådor. Finns på närmaste mack oh Biltema t.ex. https://www.marindemontering.se/batmotor-reservdelar/oljor-kem/atf-olja-till-powertrim-tilt-mm Används även i vissa hydralstyrningar till båt, och i dämpkolven till Stromberg-förgasare som sitter på gamla Volvo B20 t.ex.. Så växellådor är bara en tillämpning för denna olja, Redigerad 4 Oktober , 2018 av guestsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser