eriksahlberg 0 Postad 2 Oktober , 2018 Hej. Hjälp en nybörjare! Ska vinterkonservera min Johnson VRO 70hk.Men som är helt grön på motorer så undrar jag om någon kan säga mig vart jag sprutar in konserveringssprayen. Har letat och letat men hittar inget bra så jag vänder mig till er och hoppas någon kan hjälpa mig. Någon som kan peka ut på bilderna vart insuget på förgasaren sitter? MVH/E Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 3 Oktober , 2018 (redigerade) Hej, tror att luftintagen sitter enligt bilden nedan. Hur insprutandet bör tillgå rent praktiskt vet jag inte, hade det gällt startgas vid startsvårigheter så kunde man väl bara flytta sprayflaskan mellan de tre intagen medans motorn mals runt? Konserveringsspray däremot bör helst sprutas in mer direkt, blir mindre kladd? Om locket 41 enligt reservdelsskissen lossas så kan man spreja rakt in i respektive förgasare. Det hålls av 10 st likadana skruvar, nr 32 enligt min skiss. Räknar 9 st längs lockets kant så den 10:e är nog den försänkta mer i mitten av locket? [Antalet skruv ser jag f.ö. i specen på raden för "part 32", QTY=kvantitet gäller per motor, och där står i detta fall "10" inramat. Detta med QTY kan ofta vara användbart som extra koll, frågan man kan få svar på kan vara "tittar jag på rätt lock eller ens reservdelslista etc". (Reservdelsskisser är ju bara till för att identifiera o sälja reservdelar, inte för att pedagogiskt visa hur delarna fungerar ihop. Detta med QTY blir därmed ofta en välbehövlig extra kontrollkälla har jag märkt.)] bildkällor: reservdelsskiss Redigerad 3 Oktober , 2018 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser