Bjarnebus 0 Postad 30 Oktober , 2018 3 minuter sedan skrev Gelis: Jag förmodar att motorn är helt sjövattenkyld. Sitter dräneringspluggar på blocket under avgaslimporna, en på varje sida. Och du behöver inte (ska inte) ta bort termostaten om du gör rätt från början. Töm motorn helt på vatten och kör sedan in dina 25 liter glykolblandning. Då vet du att alla skrymslen i block-toppar är fyllda med glykol. Det kan funka med din metod och gör det säkert mestadels, men................ett sönderfruset block är ju helt klart dyrare än att göra rätt. Ja då är det lika bra att göra om och göra rätt. Jag har en Mercruiser 350 mag mpi, det lär ju sitta ett gäng dreneringspluggar på den. Visst ska man väll spruta konserveringsspray också vid luftintaget och kväva motorn? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 31 Oktober , 2018 Är ju en fördel att spruta in olja i förgasaren, Jag kopplar på en dunk med alkylatbensin för 2-takt och kör ett tag med det bränslet under slutet av konserveringsfasen. Fördelen är att man blir av med dagens aggressiva soppa ur förgasare, pump och slangar, samtidigt så smörjer och skyddar oljan i 2 taktsoppan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser