Jim_Beam 0 Postad 28 September , 2018 Hade ett par omgångar med toapumpen i somras och lyckades spilla en del av innehållet varje gång jag tog isär den. Har tvättat och tycker att det är rent i skott och kölsvin men jag tycker att det dröjer kvar en toadoft (pump mm är tätt). Så jag tänkte köra med en ozongenerator. Men när jag läste manualen så stod det att i vissa fall kan elektronik ta skada och plast mm kan torka ut. Det var i och för sig om man körde aggregatet en längre tid t.ex. ett dygn. Nu undrar jag om det är någon som kört med ozon och som sedan haft bekymmer eller krångel med elektronik eller annat? Alternativt att det har funkat riktigt bra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 28 September , 2018 "Överdosering" av ozon är livsfarligt. Jag har kört med ozon ganska länge. I princip har jag aldrig haft några problem utom den gången jag la en ozonslang på en dyna. Färgen på tyget försvann helt några cm runt stället där slangen låg. För att testa la jag lite gummislang och en bit skumgummi i en påse och körde på ozon. Min generator ger 400mg/tim och får köras max 30min åt gången. Gummit blev lite sprödare men inte mycket. Istället besökte jag bilrekonden och vi körde in hans generator som ger >3g/tim. Efter några timmar var det gummit ganska förstört. Just gummi och skumgummi är det so förstörs snabbast med ozon. Förutom då skitlukt och mögelsporer. Troligen har "någon" spillt skitvatten i min stuv. Jag har försökt spola med Klorin men lukten är kvar. Nu står min generator i stuven, kör 4x15min per dygn. Lukten har minskat på några dagar men är inte borta. Blir det inget resultat så blir det en chockbehandling med en kraftigare generator. Jag brukar rekommendera att hyra en generator av en bilrekond, de kan det här ganska bra. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser