dejvan 0 Postad 19 September , 2018 Vi har ny båt för säsongen med en Volvo Penta D6 370 DPH från 2012. Då jag tidigare bara haft utombordare, så är jag lite novis i hur lösa service på denna. Har fått förslag på varv som både lyfter vinterförvarar och tar hand om hela båten. Men söker nu tips på andra firmor som kommer och servar och vinterkonserverar motorn på plats. (Göteborg/hinsholmen) En följdfråga är också hur viktigt det är att det görs av just en auktoriserad firma och dokumenteras? Självklart förstår jag att en icke auktoriserad säkert kan göra det lika bra, så min fråga var kanske mer om den historiken är ngt som gemene man anser påverka andrahandsvärdet kraftigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
danzo 37 Postad 28 September , 2018 Hej, Skulle vilja säga att det inte är så många som värderar det så jätte högt, men sedan å andra sidan så kostar det samma att få en ej vp verkstad kontra en vp verkstad att göra det, mer eller mindre=) Problemet idag är att alla reservdelar från VP är guldpläterat och där av kostar 10x vad det borde kosta=) summakaddemumma, så hade jag med en sådan ny maskin kört med vp företag för att de har vp datorn och kan koppla upp sig och uppdatera osv. Men det är bara vad jag tycker 😃 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petelars 14 Postad 11 Oktober , 2018 Jag skulle tipsa om Tånguddens båt och motor. Ulf där är mycket kompetent, men som andra tyvärr mycket upptagen i dessa tider... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 11 Oktober , 2018 I Hinsholmskilen i jämnhöjd med Q-bryggan nedanför berget ligger ju Vahlborgs Marina. (följ länken)Om jag inte minns fel är dom ju auktoriserade av Volvo-Penta. Detta är ju ett fullserviceföretag inom fritidsbåtsservice. Be dem om en offert. Även om Wahlborg kanske är litet dyrare så har du dem inom armlängds avstånd. Tånguddens Båt & Motor är också en väldigt bra firma som jag har god erfarenhet av, Ulf gjorde ett motorbyte i min båt, jättebra, föga komplicerat förvisso, men bra pris. I kompisens stora orustsnipa av ek, gjorde han också ett motorbyte, där var det kinkigt då motorn fick strippas på utstickande delar och lyftas in med millimeterpassning genom styrhyttens ena sidodörr. Imponerande jobb! Även här kan du ju be om en offert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser