larsnora 0 Postad 17 September , 2018 Hej alla glada🤓👍 jag undrar om ni vet något om var man kan köpa teak lagligt ? till däck mm!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 528 Postad 17 September , 2018 Välkommen till MG! Teak finns ju i de flesta marinbutiker och hos Biltema. Är det något fel med dessa? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasAx 31 Postad 17 September , 2018 Jag köpte hos http://www.calexicowood.se/ för 2 år sedan med bra resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hbengtsson 174 Postad 17 September , 2018 2 timmar sedan skrev larsnora: Hej alla glada🤓👍 jag undrar om ni vet något om var man kan köpa teak lagligt ? till däck mm!? Köpa teak lagligt?? Trollar du eller har jag missat något? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 17 September , 2018 Teak till däck, dyrt som f..n, och dyrt att återställa när man inser misstaget. Olagligt tror jag TS åsyftar regnskogsteak, vilket inte finns att köpa i Sverige, all teak som säljs här är odlad, och därmed "laglig". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 17 September , 2018 Kanske har TS blandat ihop teak med jakaranda (Riopalisander) som ju är förbjudet att handla med. //N.N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 17 September , 2018 Bröderna Holm i Sala, numera Holmträvaror. Jag köpte 6 mm tjockt faner å limmade med epoxi, skar ribborna en i taget å finputsade formen före limning. Sandsäckar som limpress för expoxin kräver bara att man fixerar å inte trycker ihop. Blev kanon å höll i många år. Bara lite 50/50 balsamterpentin å kokt linolja varje år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
seniorlemuren 11 Postad 23 Oktober , 2018 Köpte 32 st dörrposter från ett gammalt badhus. Dessa var tillverkade av teak och tillverkades för ca 50 år sedan. Skulle tro att det är riktig teak. Håller just på att tillverka en badrumsinredning till en båt av detta material. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser