DanielMalmgren 189 Postad 16 September , 2018 Har funderat på att byta ut vår gamla Flipper 575 mot något i samma storleksordning men modernare. Vad vi behöver är en båt som främst är för dagsutflykter men som man även kan sova två pers på någon gång ibland. Har framför allt sneglat på Yamarin, typ 63DC, men idag snubblade jag över en båt som jag tycker verkar väldigt trevlig, nämligen Nuva M6. Någon som vet mer om detta märke? Är det något att ha? Detta verkar vara ett helt nytt företag. Frågan är om det är båtar som är lämpliga i nordiska klimat, ser ingen info någonstans om t ex kapell... Mer info: https://nuvayachts.com/en/modelo-nuva-m6/ och https://www.blocket.se/stockholm/NUVA_YACHTS_M6_Cabin_2018_80991033.htm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 372 Postad 16 September , 2018 (redigerade) De verkar ju ha en modell som heter "Cabin", så det är väl en hyttbåt... Eller så betyder det bara att den har ruff i stället för öppet fördäck. Oklart! Redigerad 16 September , 2018 av raol Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 16 September , 2018 54 minuter sedan skrev raol: Eller så betyder det bara att den har ruff i stället för öppet fördäck. Oklart! Nja, om jag förstår det rätt så innebär "Cabin" det senare, dvs det är väl snarare en DC. Allmänt svårt att hitta mycket info om dem, men det beror väl på att de är helt nya antar jag. T ex står det på Nuvas hemsida att den har en 55 liters färskvattentank, undrar vad den är till för, finns ju vad jag förstår ingen typ av pentry eller så på den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 501 Postad 17 September , 2018 (redigerade) Vattentanken är till för duschen på akterdäck, tillval. Kapell över styrenhet och förarsoffa är tillval, så kapell finns nog inte. Det går ju säkert att ordna om man vill. Är en VD från Bavaria ett flöte eller ett sänke? Mackey Redigerad 17 September , 2018 av Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 17 September , 2018 Aha, en utedusch alltså. Explains. Men var hittade du den infon? Tycker som sagt det är lite svårt att hitta info om denna båt... Frågan är väl om han gjorde ett bra eller dåligt jobb på Bavaria och varför han slutade där. Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 September , 2018 Båten är ju ful som stryk(järn)? Var väl kanske där som designern fick idén ifrån, ett strykjärn. 👎 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 189 Postad 17 September , 2018 (redigerade) 3 minuter sedan skrev pseudonym: Båten är ju ful som stryk(järn)? Jag tycker den är as-snygg! Men det beror väl på om man gillar det klassiska utseendet på planande båtar eller det nya som börjar komma nu där de faktiskt har knyckt många drag ifrån segelvärlden. Däremot vet jag inte hur praktiskt det är med den fören när man ska lägga till vid en sluttande klippa... edit: Andrés Cárdenas heter han förresten, VD:n vi diskuterar ovan. Har dock fortfarande inte kommit fram om det är bra eller dåligt 😋 Redigerad 17 September , 2018 av DanielMalmgren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 September , 2018 Tiden får väl utvisa om båten är snygg och marknaden tycker lika? Säljer man båtar så det går runt så har man väl lyckats, annars inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser