Gå till innehåll
söndag 05 januari 2025
Baxlaget

Kan inte logga in på en annan dator

Rekommendera Poster

Kan ni andra logga in på mer än en dator på Maringuiden? Själv får jag en anmodan att komplettera min profil vilket generar ett felmeddelande att någon annan redan är registrerad med dessa uppgifter. Moment 22!
Han som är IT-ansvarig fullständigt ignorerar mina meddelanden. Han heter tydligen Stavhammar: https://www.maringuiden.se/forum/profile/1126-stavhammar/

Redigerad av Baxlaget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga problem för mig, jag kör MG från två Windowsmaskiner samt en platta hemma och från en annan Windowsmaskin på jobbet. Har aldrig upplevt att jag nekats inloggning på någon av dem.

Men det är klart - att omregistrera med samma uppgifter går ju inte (och skall inte gå). Är du säker på att du verkligen "bara" loggar in och inte väljer att skapa ny profil när du skall in med den andra datorn ?   För profilen ligger inte i datorn/plattan/telefonen utan är gemensam och skall bara skapas en gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan skrev IngemarE:

Är du säker på att du verkligen "bara" loggar in och inte väljer att skapa ny profil

Absolut inte nyregistrering. Vanlig inloggning. Provat både på min laptop (Windows 10) och min läsplatta (Samsung Galaxy Tab 2). Samma fel.

Se bilder nedan:

Moment21.png

moment22.jpg

moment23.png

Redigerad av Baxlaget

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade samma problem för ett halvår sedan. Provade då att skapa en ny profil vilket gjorde att det låste sig totalt. Admin fick gå in och ta bort den nyskapade profilen eftersom man inte kan ha två profiler till samma epostadress. 

Ursprungligen berodde det nog på gammal informaion i cashen på datorn, så försök radera cash och cookies. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

29 minuter sedan skrev Bjorns_snipa:

så försök radera cash och cookies. 

Tro det eller ej men den standardproceduren har jag gjort många gånger. Dock bytte jag nu lösenord på den enda datorn som fungerade med Maringuiden. Sedan rensade jag cache & cookies på läsplattan och, voilà, nu fungerar det!

Tack för era tips.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...