bhemac 2 859 Postad 20 Maj , 2019 12 minuter sedan skrev Olleman82: Har gjort något liknande Kul projekt, min plan var att göra något liknande men man har inte tid för allt. Netatmo tyckr jag fungerar bra och är väldigt värdefullt. Har man som jag kylen gående hela sommaren så är det bra att ha övervakning av temperaturen. Det är inte kul att komma ner till båten med ett kylskåp som luktar as. Mitt larm har en termometer. Normalt övervakas kylen men fjärrstartar jag värmaren så växlar jag till en termometer som visar temperaturen i salongen. Detta med fjärrövervakning ger väldigt mycket, man har alltid koll och möts inte av överaskningar när man ska ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 21 Maj , 2019 @Olleman82 du kan t ex logga luftfuktigheten i båten och testa med olika varvtal på ventilationsfläktar, som du såklart fjärrstyr eller styr på basis av luftfuktigheten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olleman82 113 Postad 22 Maj , 2019 21 timmar sedan skrev AndW: @Olleman82 du kan t ex logga luftfuktigheten i båten och testa med olika varvtal på ventilationsfläktar, som du såklart fjärrstyr eller styr på basis av luftfuktigheten. Ja, varför inte. Bra idé! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 23 Maj , 2019 (redigerade) Återkom gärna med resultatet! Vore intressant att styra framförallt på höst och vinter, om man kunde få till att ventilation sker när absoluta luftfuktigheten utanför båten är lägre än den i. På så sätt skulle båten avfukta sig själv. Redigerad 23 Maj , 2019 av AndW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 25 Juli , 2019 Idag fick jag en ny ide. Flyttade in utomhusgivaren i kylskåpet. Så nu vet jag det mesta om miljön i kylen, Väldigt intressant! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Coronet31SF 0 Postad 28 Juli , 2019 Kolla in Floathub. Ett trevligt alternativ. Har skaffat en sådan och är nöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser