hubbe 0 Postad 3 Juni , 2005 hej,jag har ett slutet fack i fören för ankare och tampar,men där samlas ju vatten,hur har ni andra gjort något åt det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 515 Postad 3 Juni , 2005 På mina båtar har jag ett litet hål i ankarboxens underkant som det mesta av vattnet rinner ut i. Det förutsätter förstås att boxen ligger i anslutning till ytterskrovet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bating 0 Postad 3 Juni , 2005 Det beror på hur högt boxen ligger och om du har gasol där. Antingen dräneringshål rakt ut. Se till att hålet skyddas är tätt så att vatten inte kan tränga in i skrovets genom hålets sidor. Dränera in i båten med slang till länspumpen. Om botten på boxen ligger nära vattenlinjen kan man monterar en liten länspump i botten på ankarbox. Man behöver intte ha automatisk tömning utan lägger ut en slang och tömmer vid behov. Obs inga pumpar om du har gasol eller bensindunk i boxen. Ett enkel tips är att sätta en skiva med hål i botten, så att ankarlinan kommer upp en bit. /Marcus www.bating.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst xander Postad 3 Juni , 2005 Normalt är det som ChisterN skrev, funkar inte det så hade jag borrat på samma sätt som han beskrev men lägg in en slangbit mellan skrov och box, men se till att försluta mellan box och slang så det ej kan rinna in i båten. Förenklat, en slang från boxen, snett nedåt, till ytterskrovet, så att vattnet rinner ut. Mvh Xander. P.S. bating har också rätt. D.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hubbe 0 Postad 6 Juni , 2005 tack för bra förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser