Hugokossan 0 Postad 26 Augusti , 2018 Är det något fel på Bavaria motorbåtar. Många som säljer sina båtar. Några bara efter ett år eller 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s841 66 Postad 26 Augusti , 2018 23 minuter sedan skrev Hugokossan: Är det något fel på Bavaria motorbåtar. Många som säljer sina båtar. Några bara efter ett år eller 2 Tror knappast det, snarare beror det på kostnader, bränslet är rekorddyrt och service, försäkringar och andra fasta kostnader drar iväg. Tror att många som drömmer om båt upptäcker hur mycket det kostar i slutändan/C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 26 Augusti , 2018 1 timme sedan skrev s841: 1 timme sedan skrev Hugokossan: Är det något fel på Bavaria motorbåtar. Många som säljer sina båtar. Några bara efter ett år eller 2 Tror knappast det, snarare beror det på kostnader, bränslet är rekorddyrt och service, försäkringar och andra fasta kostnader drar iväg. Tror att många som drömmer om båt upptäcker hur mycket det kostar i slutändan/C Man får ju mycket båt för pengarna - å så upptäcker dom att de inte var några båtmänniskor. Att köra båt, är inte alls samma som att köra bil - det kräver helt andra kunskaper och färdigheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 26 Augusti , 2018 Tycker inte att det är jättemånga nya till salu. De flesta var från 2011-12 och äldre när jag tittade sist. Finns ganska många ex i Sverige. Framförallt av generationen innan den nyare som kom med 28 sport 2010. I förhållande till antal båtar så är det inte fler Bavaria till salu än andra är min uppfattning. Sedan stämmer det säkert att många nybörjare köper Bavaria iom att priserna är rätt låga och att alla kanske inte fastnar för båtlivet. Kvaliteten är det inget fel på. Snarare riktigt bra på de flesta årsmodeller. Finishen och byggmetoderna har stadigt förbättrats, plastade skott kom med 28 an t ex, nu på senare år injicerade skrov mm. Är du ute efter begagnat så är det som vanligt skötsel och skick som är viktigast. Vid nyköp så finns det en del tillval man bör göra som drastiskt ökar "kvalitetskänslan". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mick70 3 Postad 27 Augusti , 2018 Är ägare till en Bavaria Sport 28 - 11. Är supernöjd. Bra kvalitet samt ordentliga utrymmen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 27 Augusti , 2018 Jag har en 28 Sport -12. Också väldigt nöjd. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hugokossan 0 Postad 1 September , 2018 tack för era svar, jag tvivlar nog inte på kvaliten. mest bara att det går dåligt för Bavaria och dom har kastat in handduken. kommer det att finnas delar och inredning att köpa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 2 September , 2018 2018-09-01 vid 17:07 skrev Hugokossan: tack för era svar, jag tvivlar nog inte på kvaliten. mest bara att det går dåligt för Bavaria och dom har kastat in handduken. kommer det att finnas delar och inredning att köpa. Det brukar det inte finnas oavsett fabrikat och om märket fortfarande är i full gång Går ej att jämföra med bilbranschen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 2 September , 2018 8 minuter sedan skrev Capitan: Det brukar det inte finnas oavsett fabrikat och om märket fortfarande är i full gång Går ej att jämföra med bilbranschen Fast faktiskt så är Nimbus väldigt duktiga på att hålla reservdelar, har under min renovering handlat det mesta i beslag och dylikt från dem, t.om teaken på badbryggan fanns kvar. Värre börjar det bli med motor delar till kad serien där börjar penta plocka bort en hel del grejer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 16 September , 2018 Häromdagen blev det klart med nya ägare till Bavaria. Så märket och produktionen kommer att fortsätta som tidigare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser