Adamddd633 5 Postad 23 Augusti , 2018 (redigerade) Vid 08.02 in i klippet, hur gör dem detta sprut efter båten? Tiltar dem upp motorn såpass mycket? Inget jag eftersträvar själv med min daycrusier på 200hk men fick bara en fundering såhär på kvällskvisten. Redigerad 23 Augusti , 2018 av Adamddd633 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 26 Augusti , 2018 Ytskärande propeller ger en sådan "tuppstjärt". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 26 Augusti , 2018 Här kan man se såna "in action". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adamddd633 5 Postad 27 Augusti , 2018 (redigerade) 9 timmar sedan skrev Eld-: Ytskärande propeller ger en sådan "tuppstjärt". Det lär ju vara rejält uselt i låga/marsch farter? Redigerad 27 Augusti , 2018 av Adamddd633 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 369 Postad 27 Augusti , 2018 47 minuter sedan skrev Adamddd633: Det lär ju vara rejält uselt i låga/marsch farter? Då är väl propparna helt under vatten? Hur som helst är nog inte lågfart det tänkta användningsområdet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 27 Augusti , 2018 De är helt under vatten i deplacerande hastigheter men ytskärande propeller är ändå inget vidare i låga farter och de är helt urusla att backa med. Dessutom kan dessa båtar ha en tomgångsfart på uppåt 10 knop... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 27 Augusti , 2018 2018-08-23 vid 23:44 skrev Adamddd633: Vid 08.02 in i klippet, hur gör dem detta sprut efter båten? Tiltar dem upp motorn såpass mycket? Inget jag eftersträvar själv med min daycrusier på 200hk men fick bara en fundering såhär på kvällskvisten. Vilket trevligt reportage du lagt upp riktigt trevligt, tänkt åka på dessa dagar många gånger och nästa år ska jag nog göra det. Tack för ett bra inlägg.😎 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adamddd633 5 Postad 27 Augusti , 2018 41 minuter sedan skrev kossor: Vilket trevligt reportage du lagt upp riktigt trevligt, tänkt åka på dessa dagar många gånger och nästa år ska jag nog göra det. Tack för ett bra inlägg.😎 Det är riktigt trevligt, speciellt om man har båt i Runn så man kan åka runt lite på sjön och se dem dra på rejält. Men väldigt trevligt att stå på bryggkanten och se dem flyga förbi också! Väldigt trevligt evenemang somsagt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser