micke_bj 0 Postad 23 Augusti , 2018 Hej Har en 26ht med en kad 44 år 2001. Har problem med kompressorn, har ibland inte funkat ett tag och nu sista resan så vill den inte gå. Kommer inte i upp i plan. Nån som har haft liknade problem ? eller vet vad som e fel ? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Slowrider 65 Postad 23 Augusti , 2018 Hej, Det är vad jag förstått otroligt viktigt att remmen till kompressorn är i bra skick och väldigt spänd. Har den fungerat ibland tidigare eller helt dör plötsligt? Bra om du kan ge lite mera detaljer hur den inte fungerar, om du förstår vad jag menar 🙂 Har du kollat och/eller provat något? Som kollat olja, ryckt i kablar, kollat remmar m.m. m.m. Mvh Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 24 Augusti , 2018 Den startar inte säger du! tvärtyst, som föregående skrev kolla remmen till kompressorn, kolla även oljestickan så det finns olja, det är ju en vanlig skruv som du får lossa med ringnyckel jag har med en KAD44 från 00 och den går in på 1700 varv och släpper på 2700 då turbon tar över Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
feret 1 Postad 31 Augusti , 2018 På kad 300 sitter säkring, borde vara samma på kad44.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser