Gelis 679 Postad 21 Augusti , 2018 Inte direkt båtrelaterat, men finns säkert en hel del erfarenhet här. Då våran TV börjar säga upp sig så är det dax att titta efter något annat. Nuvarande är en LG 55" LED 7 år gammal. Troligtvis har en led eller en/flera konding/ar börjat säga upp sig då det blir ett mörkt parti, ser ut som en skugga, från högra kanten och ut ca 30 cm på panelen (skärmen). Skuggan är ca 10 cm hög och smalnar av ut mot mitten av panelen Har kikat lite på LG:s Oled 55" Alla höjer den till skyarna. förra årets modell kostar runt 13000 och är väl runt denna summa som jag vill lägga. 65" skulle ju vara smutt men då sticker priset i alla fall på oled. Philips har ju också oled, sedan är ju frågan om man ska satsa på oled eller led. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JEC78 55 Postad 22 Augusti , 2018 Jag har inte så stor kunskap om tv-apparater men titta in hos gänget på Min hembios forum så kan du nog få bra råd. https://www.minhembio.com/forum/index.php?s=4a97dad8b8452bbbda72279185a7255b&showforum=40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 22 Augusti , 2018 dom flesta köper väl samsung,finns ju i alla prislägen och bra bild o ljud i dom,själv har vi två äldre en sony 37" o en samsung 32",tycker samsungen är bättre,men är ju äldre apparater,dom får gå tills dom pajar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gundj 207 Postad 22 Augusti , 2018 Sony, LG, Samsung, Philips, alla har för och nackdelar. Står i valet själv. Blir nog en Philips då jag gillar Ambilight, lillgrabben har en o det är rätt trevligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 23 Augusti , 2018 Ja inte lätt att välja. Var inne på oled men skippar nog det pga att den blir lite ljussvag i dagsljus. Samsung qled kan vara ett alternativ men fått både ris o ros. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LonelyBird 154 Postad 23 Augusti , 2018 LG:s OLED har av den finska tidningen Tekniikan Maailma (Teknikens Värld) testats med OLED konkurrenterna och ansågs som den bästa... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lostsailor 19 Postad 30 Augusti , 2018 Köpte själv en LG Oled 65 till vardagsrummet och har en Samsung Qled i sovrummet och är Samsung frälst men LGn är överlägsen på allt tycker jag. Mycket bättre svärta och bättre i dagsljus. Bättre Fjärrkontroll än samsungs One remote. Lättare att koppla ihop till andra enheter som inte är av samma märke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 30 Augusti , 2018 Nu blev det en Samsung 65 Qled, skapligt pris 14000 :- Hittills så är jag nöjd dock så är den på gränsen för stor som vi har möblerat idag. Allt som skrivs om taskiga betraktningsvinklar stämmer inte när jag tittar med mina ögon. Skärmen är väldigt ljusstark och ger klara färger. Dock så kan naturligtvis inte svärtan jämföras med Oled. Håller med om fjärrkontrollen, tar nog ett tag att vänja sig med den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 30 Augusti , 2018 Bra val av tv. Stör man sig på fjärren är det bara att köpa en hederlig samsungfjärr istället, de har haft samma ir protokoll jämt. En annan variant är t.ex denna som passar alla Samsung och LG utan någon som helst programmering. https://www.webshop.dilog.se/shop/product/ersattningsfjarr-lgsamsung?tm=&sm= Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser