krille_79 4 Postad 20 Augusti , 2018 Hej Jag har min båt liggande på trailer i mitt garage mellan turerna. Trailer: Esyline ES600U Båt HR 442sc Denna kombination är precis på gränsen när det gäller höjden, Och det finns stor risk att något tar i när man kör in ekipaget. Min fundering är om alla trailers är ungefär lika höga eller finns det någon som gör att båten kommer ca 10cm närmare marken? Släppa ut luft ur däcken är ju ett alternativ men inte optimalt tycker jag. //Christoffer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 188 Postad 20 Augusti , 2018 Kan inte svara på din fråga, men kolla om du kan ha hjul med mindre diameter, kanske gå ner från 13 tum till 10 tum ? Är det bara en upptagningsvagn borde det gå. kanske svårare med en registrerad och bromsad trailer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krille_79 4 Postad 20 Augusti , 2018 3 timmar sedan skrev jan_af_lisoe: Kan inte svara på din fråga, men kolla om du kan ha hjul med mindre diameter, kanske gå ner från 13 tum till 10 tum ? Är det bara en upptagningsvagn borde det gå. kanske svårare med en registrerad och bromsad trailer. Hej Det är en registrerad 80 trailer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 20 Augusti , 2018 (redigerade) Det ser ut som om centerstödet går att sänka. I så fall sänker du sidostöden lika mycket. Redigerad 20 Augusti , 2018 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krille_79 4 Postad 20 Augusti , 2018 Jag har en tippvagga längst bak och den går inte att höja som på den bilden du bifogat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 22 Augusti , 2018 (redigerade) 2018-08-20 vid 21:14 skrev krille_79: den går inte att höja Du skulle väl sänka, eller? Kan du bifoga en bild? Redigerad 22 Augusti , 2018 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 22 Augusti , 2018 Har du vevat in stödhjulet maximalt? Det hjälpte för att jag skulle få in min tidigare båt i mitt garage. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krille_79 4 Postad 22 Augusti , 2018 3 timmar sedan skrev Baxlaget: Du skulle väl sänka, eller? Kan du bifoga en bild? Hej Ja den ska sänkas inte höjas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser