Andreasp 3 Postad 16 Augusti , 2018 Hej Har läst att om man har insprutning så får man inte spruta olja i ”förgasaren” utan man skall köra med lite olja i bensinen under konserveringen. Då är min fundering på om det fungerar att använda färdig akrylat bensin som är olje blandad? Har en Mercruiser 6,2 MPI Är det någon som provat eller som har funderingar om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 16 Augusti , 2018 Det finns nog lika många goda råd som människor. Att köra sista varvet med akrylatbensin är alldeles utmärkt. Fäller inte ut som vanlig bensin kan göra. Eller spraya in olja i insuget. Tror alla rekommenderade åtgärder är bra och gör en marginell skillnad på en modern motor. Ingen skillnad på en äldre dito. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gundj 207 Postad 16 Augusti , 2018 Alkylat, bara så ni köper rätt 😉 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 16 Augusti , 2018 Alla gummityper och packningar gillar inte Alkylatbensin. Körde nåt år på det i min Mercury, men vart avrådd av Mercurymekaniker pga risken för att den skulle lösa upp packningar osv i förgasarna. Jag vet dock inte hur det ser ut med din Mercruiser. Mitt råd är att höra med auktoriserad verkstad innan du prövar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 16 Augusti , 2018 37 minuter sedan skrev Gundj: Alkylat, bara så ni köper rätt 😉 Ja, akrylat kan nog bli lite hårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndW 197 Postad 16 Augusti , 2018 Hallå där, alkylatbensinen med inblandad olja ska man inte ha till marinmotorer. De går för kallt. Köp 4-takts och häll i lite utombordarolja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser