Kvinnornasman 7 Postad 14 Augusti , 2018 Hej. Jag har demonterat 2 st 100 drev. Skall lyfta ur motorn och ta bort sköldarna gissar därmed att nästa steg är att ta bort skölden? Jag har skruvat bort 6 bultar från utsidan. Mina 2 b20 motorer har inga motorkuddar fram till så jag har spänt upp motorn. Behöver jag "bara" demontera dessa 6 bultar och sen ska man kunna dra ut skölden? Eller hur gör jag? Mvh Martin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 14 Augusti , 2018 Menar du skruvarna (10) till spännringen eller skruvarna (44) genom akterspegeln? Totalt 12 skruvar måste bort. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 543 Postad 14 Augusti , 2018 Det finns 3st gängade hål i klämringen. Om du drar i skruvar i de hålen, så ska du kunna dra av klämringen från struten. I alla fall i teorin. Ibland sitter ringen så hårt att man måste spräcka den, för att få loss den. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 14 Augusti , 2018 8 minuter sedan skrev Gelis: Menar du skruvarna (10) till spännringen eller skruvarna (44) genom akterspegeln? Totalt 12 skruvar måste bort. Det jag har gjort hittills är att tagit bort 6 st bultar som går genom akterspegeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 14 Augusti , 2018 11 minuter sedan skrev Rollen: Det finns 3st gängade hål i klämringen. Om du drar i skruvar i de hålen, så ska du kunna dra av klämringen från struten. I alla fall i teorin. Ibland sitter ringen så hårt att man måste spräcka den, för att få loss den. Tack för informationen, ja tyvärr har jag läst att det varit vissa som har behövt spräcka dom.. Skall bara lista ut vilka alla 12 skruvar är som jag ska få bort. Får ta en kik imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 14 Augusti , 2018 Om du tagit bort 6 st (3 på varje sida på skölden) så har du 6 kvar till klämringen. Dessa brukar sitta satan. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kvinnornasman 7 Postad 14 Augusti , 2018 21 minuter sedan skrev Gelis: Om du tagit bort 6 st (3 på varje sida på skölden) så har du 6 kvar till klämringen. Dessa brukar sitta satan. Okej, jag såg enbart 4 st idag. Som höll fast någon slags platta. Men ser nog fler när jag kollar imorgon. Återkommer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser