Gäst Drutt Postad 2 Juni , 2005 Jag har Försökt få bort dessa mycket hårt sittande rostringar (e bild) som ofta bildas runt relingens infästningen. På alla mina båtar har jag haft detta problem. jag har provat med det mesta (autosol, Båt scampoo, båt rubish mm.) men rostringar består. Troligen är det för att rostringarär svåra att komma år då de sitter intill skarven. Om någon snäll själ där ute som lyckats få bort dessa plågoandar till rostringar. Skulle jag bli överlycklig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forb 0 Postad 2 Juni , 2005 Pröva med medel som innehåller oxalsyra det tar bort missfärgning av rost Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Andreas Postad 5 Juni , 2005 kan du inte ge ett exepel på produkt som har prodcent av oxal syra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stevemedselcon 7 Postad 5 Juni , 2005 Vanlig citronsyra menar han, kolla färghandel eller livsmedelsbutik, finns i pulverform så det är bara att blanda med vatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pressylta 0 Postad 7 Juni , 2005 Det finns ren oxalsyra att köpa på Apoteket, -inte speciellt dyrt, och väldigt effektivt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser