Jeeagan 0 Postad 13 Augusti , 2018 Hej! Problemen började i höstas, motorn började blöddra ibland när man legat å marchat en stund. Då räckte det att gasa till så försvann det. Hittade att en förgasarkopp va sprucken å läckte från dräneringspluggen. Nu i våras, beställde ja en Ny kopp och bytte den samt packningar på just den förgasaren. Blev inte bättre utan motorn kändes tröttare efteråt samt blöddrade och gick dåligt efter en längre tid på höga varv. Tog upp båten och Bestämde mig för byta alla förgasarkoppar och packningar (4st) pga mindre läckage. Nu när jag sjösatt båten igen går den MYCKET sämre än innan. Ryker som bara den och går skitkasst på dom högre varven!?? Motorn går bra på tomgång och strax över. Har testat med en annan tank med ny soppa, Kontrollerat gnista på samtliga stift =ok. Stiften är 1 år gammla samt bränsleblåsan. tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 13 Augusti , 2018 2- eller 4-taktare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeeagan 0 Postad 13 Augusti , 2018 5 minuter sedan skrev Baxlaget: 2- eller 4-taktare? 2-taktare 😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 13 Augusti , 2018 Separat oljetank eller 2% oljeinblandning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeeagan 0 Postad 13 Augusti , 2018 2 minuter sedan skrev Baxlaget: Separat oljetank eller 2% oljeinblandning? Separat oljetank! Tycker soppan är jävligt blå av 2-taktsoljan! Men kan vara inbillning?! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 13 Augusti , 2018 Är absolut ingen specialist i detta ämne men jag misstänker att motorn får för mycket olja. Finns säkert någon expert här som kan förklara hur oljeinblandningen fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeeagan 0 Postad 14 Augusti , 2018 (redigerade) Borde inte stiften svarta å va väldigt oljiga så fall? 🙄 här är en kort videofilm på fanskapet! Redigerad 14 Augusti , 2018 av Jeeagan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 14 Augusti , 2018 (redigerade) Jag gissar topplockspackning = vatten i förbränningen = ånga och dålig gång. Redigerad 14 Augusti , 2018 av ziggemannen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 14 Augusti , 2018 (redigerade) Ser ju ut som om någon har dragit hårt i choken när motorn varvar upp. Kan ju vara topplockspackningen som zigge föreslår. Gör ett kompprov för att reda ut det. Annars är min gissning elektronikboxen. Mer eller mindre möjligt att felsöka själv. Kan du låna ett instrument för elektronikboxen? Redigerad 14 Augusti , 2018 av Baxlaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jeeagan 0 Postad 14 Augusti , 2018 11 minuter sedan skrev Baxlaget: Ser ju ut som om någon har dragit hårt i choken när motorn varvar upp. Kan ju vara topplockspackningen som zigge föreslår. Gör ett kompprov för att reda ut det. Annars är min gissning elektronikboxen. Mer eller mindre möjligt att felsöka själv. Kan du låna ett instrument för elektronikboxen? Här möjlighet att låna en tändningstester och kontrollera volten över tändkablarna och hattar, Hur kan jag kolla om elektronikboxen (cdi) är okej? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser