Mr_m 20 Postad 8 Augusti , 2018 Hej. Någon här inne som testat Biltemas drevsäck när konservering ska göras? Ser smidig ut. Har en Mercruiser med Bravo 3 drev så borde väl vara perfekt /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Garpen61 12 Postad 11 Augusti , 2018 Jag har testat den för provkörning, inte konservering. Man måste rigga nåt för att avgasvattnet inte ska spruta ut på backen, sen är den svår att tömma om båten står på trailer iom att den kommer för nära marken. Lite grejer som styr tillbaks glykolen i säcken samt en pump för att pumpa glykolen till dunkar så är det kanon... Som vanligt, lite pyssel för att få till en bra funktion... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 12 Augusti , 2018 Är det nån skillnad på Biltemas säck mot någon annan säck?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 12 Augusti , 2018 2018-08-08 vid 13:20 skrev Mr_m: Hej. Någon här inne som testat Biltemas drevsäck när konservering ska göras? Ser smidig ut. Har en Mercruiser med Bravo 3 drev så borde väl vara perfekt /Micke Biltemas variant har jag inte provat. Däremot använder vi sedan flera år tillbaka Yellow Smarts version för konservering. Den versionen av drevsäck har en lösning på det problem med återledning av vattnet som Garpen61 nämner. I de fall båtarnas drev kommer för nära marken och därmed gör att säcken blir lite svår att tömma så använder vi länspump av denna modell för att tömma säckens innehåll tillbaka i dunken https://www.hjertmans.se/produkter/vatten-vvs/pumpar/lanspumpar-manuella/handlanspump Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_m 20 Postad 13 Augusti , 2018 2018-08-11 vid 19:38 skrev Garpen61: Jag har testat den för provkörning, inte konservering. Man måste rigga nåt för att avgasvattnet inte ska spruta ut på backen, sen är den svår att tömma om båten står på trailer iom att den kommer för nära marken. Lite grejer som styr tillbaks glykolen i säcken samt en pump för att pumpa glykolen till dunkar så är det kanon... Som vanligt, lite pyssel för att få till en bra funktion... Ser ju lovande ut, min trailer är riktigt hög, då det är en Amerikansk slide on trailer så finns mycket plats under. Får åka och fixa en alu bit och bocka till så rinner nog vattnet ner fint i säcken igen :) Tack för filmen. /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_m 20 Postad 13 Augusti , 2018 2018-08-12 vid 10:42 skrev Alicia1: Är det nån skillnad på Biltemas säck mot någon annan säck?? Förmodligen inte :) Bara priset... /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 13 Augusti , 2018 7 timmar sedan skrev Mr_m: Förmodligen inte Bara priset... /Micke Jodå, Biltemas säck har inte de "öron" som gör att avgasvattnet leds ner i säcken igen. Om det motiverar prisskillnaden är ju en annan sak... Biltema Yellow Smart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mr_m 20 Postad 14 Augusti , 2018 (redigerade) 13 timmar sedan skrev Volvo_Penta: Jodå, Biltemas säck har inte de "öron" som gör att avgasvattnet leds ner i säcken igen. Om det motiverar prisskillnaden är ju en annan sak... Biltema Yellow Smart Är ju bara att klippa till en bit plast eller gummiduk för att få det Dock ser det ju ut som bakkanten har ett uppvik på översta bilden som borde gå att använda. /Micke Redigerad 14 Augusti , 2018 av Mr_m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 14 Augusti , 2018 12 timmar sedan skrev Mr_m: Är ju bara att klippa till en bit plast eller gummiduk för att få det Dock ser det ju ut som bakkanten har ett uppvik på översta bilden som borde gå att använda. /Micke Javisst, försöka duger. Men det förändrar ju inte det faktum att det är "skillnad på Biltemas säck mot någon annan säck"...😉 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Brawn 40 Postad 17 Augusti , 2018 Jag har tryckt in två gummislangstumpar i avgasutsläppen i skölden och ner i min tunna.Kan nog funka med säck oxå ?//Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alicia1 44 Postad 28 Augusti , 2018 Kollade lite priser. 399kr. På Biltema, Marinshoppen i Älvsjö 1145kr!,, vet hut!! Vilken jävla skillnad😡. Det är ju samma material ‼️‼️ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser