trader-traktorn 1 Postad 7 Augusti , 2018 God kväll! Hittade en alucon styrpulpet i aluminium på blocket som är 6m lång och tänkte att den är ju perfekt till mig. Stor och rymlig och i stort sett underhållsfri. Har försökt att googla nån info men hittar ingen. Nån här inne som har koll?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trader-traktorn 1 Postad 11 Augusti , 2018 Ingen som har koll på Alucons stora ekor? Är nyfiken på vad man kan ha för motor osv. Mvh Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 12 Augusti , 2018 verkar vara en väldigt gammal båt,vanligt trallvirke inlagd i den,kan vara dålig aluminium med,ska du köpa en sådan rishög?. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trader-traktorn 1 Postad 12 Augusti , 2018 Plåten verkar ok. Jag har redan köpt den och skall ha den i en insjö för fiske. 🙂 därför ville jag ha nått som inte är så stöldbegärligt. Så den får gärna se lite risig ut. Men skrovet är helt ok sett underifrån. Men väldigt plattbottnad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Baxlaget 244 Postad 12 Augusti , 2018 Lite off-topic: Har du sett denna tråd?https://www.maringuiden.se/forum/topic/40176-alucon-7/ Om du ska ha den till fiske kan du sätta på vilken snurra som helst. Finns det ingen plåt på insidan av båten som beskriver maxvikt, max motorstyrka mm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trader-traktorn 1 Postad 12 Augusti , 2018 Tack jag läste tråden. Men hade vatt kul å få höra/se nått om deras ekor. Denna är ju 6m lång så det är ju ingen liten båt för å vara en gammal alu-eka. Har en 40hk motor som jag tänkte slängt på och provat med. Hittar ingen typ-plåt eller nått. Finns företaget kvar tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser